همشهری آنلاین: معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ایجاد پایگاه‌های فوریت‌های اجتماعی در شهر تهران خبر داد و گفت: همچنین بدنبال طرحی برای توانمندسازی افراد بی‌خانمان هستیم.

رضا جاگیری در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: در پایان سال 1390 حدود پنج هزار متکدی و بی‌خانمان را از سطح شهر با کمک نیروی انتظامی جمع آوری کردیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری دو مرکز نگهداری از آسیب دیدگان اجتماعی و گرمخانه در تهران راه اندازی می‌شود، اظهار داشت: باید امسال فضاها و اماکن بی دفاع شهری را در هر منطقه و ناحیه مشخص کنیم. 

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران  تصریح کرد: وظیفه شهرداری تهران اسکان بی خانمان‌ها در گرمخانه‌ها است تا این افراد دچار آسیب‌های جدی از نظر حیات و سلامت نشوند اما توانمندسازی آنها جزء مسئولیت‌های شهرداری محسوب نیست.

به گفته جاگیری هم‌اکنون در شهر تهران 2 گرمخانه با ظرفیت 800 نفر به‌طور مستمر به فعالیت می‌پردازند و در شرایط بحرانی و برودت هوا ظرفیت این گرمخانه‌ها حتی به هزار و 400 نفر هم می‌رسد.

جاگیری درباره فعالیت‌های شهرداری در رابطه با توانمندسازی افراد متکدی و آسیب دیدگان اجتماعی اظهار داشت: هم اکنون تیم‌های مددکاری فعال هستند و پس از مصاحبه با این افراد برایشان پرونده تشکیل داده و تمام اطلاعاتشان را ثبت می‌کند.

وی تاکید کرد: بدنبال این هستیم که طرحی تهیه کنیم تا به وسیله آن مشارکت مردمی برای توانمندسازی افراد بی خانمان در شهر تهران افزایش یابد.

منبع: همشهری آنلاین