گروه ورزشی: کارلوس کی‌روش ملی‌پوشان استقلال، پرسپولیس و سپاهان را به تیم ملی دعوت کرد تا این تصمیم انتقادهای بسیاری را از سوی این باشگاه‌ها به همراه داشته باشد.

سیدمهدی رحمتی، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری و فریدون زندی از استقلال، علی کریمی، مهرداد پولادی و غلامرضا رضایی از پرسپولیس و هاشم بیک‌زاده و سیدجلال حسینی از سپاهان بازیکنانی هستند که در فهرست کی‌روش قرار دارند.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی تاکید کرده که این بازیکنان در حالت «آماده‌باش» هستند تا در اسرع وقت خود را به اردوی ترکیه برسانند. این در حالی است که کی‌روش در تمرین صبح دیروز تیم ملی، از غیبت ملی‌پوشان این سه باشگاه انتقاد کرد. کی‌روش می‌گوید: «من به این موضوع‌ها انتقاد دارم که یکی داشتن همه مجموعه تیم در کنار هم در اردوهاست. دومی این است که می‌‌خواهم بازیکنان استقلال، پرسپولیس و سپاهان در ترکیب تیم باشند؛ ضمن اینکه به این تیم‌ها که به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌اند، تبریک می‌گویم.»

این اظهارنظر اما با خنده تلخ مصطفی دنیزلی روبه‌رو شده است. سرمربی پرسپولیس در واکنش به این مطلب که کی‌روش گفته بازیکنان پرسپولیس باید در اردو کنار تیم ملی باشند، تنها به خندیدن اکتفا کرد و در ادامه از خبرنگاران پرسید، مگر بازیکنان استقلال و سپاهان در اردو هستند؟

پرسپولیس که در آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل الشباب به پیروزی رسید و به مرحله پلی‌آف صعود کرد، این روزها برای بازی با الاتحاد عربستان آماده می‌شود. البته مدیرعامل پرسپولیس عنوان می‌کند که اگر فدراسیون فوتبال دستور دهد این باشگاه بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار تیم ملی قرار خواهد داد.

محمد رویانیان که روز گذشته دیداری هم با کی‌روش داشته، درباره ناراحتی کی‌روش از عدم‌حضور بازیکنان پرسپولیس در اردوی تیم ملی می‌گوید: «من به خاطر این موضوع از کی‌روش عذرخواهی کردم. اگر فدراسیون فوتبال به ما دستور دهد ما از حساسیت شرایط پرسپولیس چشم‌پوشی می‌کنیم و بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار خواهیم داد. در صحبتی که با کی‌روش داشتم این اطمینان را به او دادم که رئیس‌جمهور و وزیر ورزش و جوانان تا جایی که می‌توانند از تیم ملی حمایت می‌کنند و از چیزی دریغ نخواهند کرد.»

سپاهان و استقلال نیز با صعود از گروه خودشان قرار است در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان به مصاف هم بروند. موضوعی که این باشگاه‌ها را نگران کرده، این است که اگر ملی‌پوشان خود را در این بازی نداشته باشند، آیا می‌توانند موفقیتی به دست بیاورند؟
علیرضا مرزبان، مربی سپاهان درباره تصمیم تازه کی‌روش تاکید می‌کند: «در مقطع فعلی که تیم ما برای بازی حذفی برابر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌شود منطقی نیست که بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار تیم ملی قرار دهیم اما پس از بازی با استقلال با کمال میل آنها را به اردوی تیم ملی اعزام می‌کنیم.»

او اضافه می‌کند: «بازیکنان ما پس از فشار زیادی که در بازی‌های پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تحمل کردند نیاز به ریکاوری و استراحت دارند تا با قدرت در بازی حذفی شرکت کنند. ما نمی‌توانیم فشار مضاعفی وارد کنیم و آنها را راهی اردوی تیم ملی کنیم. مسئولان تیم ملی باید بدانند که پول بازیکنان ملی پوش سپاهان را باشگاه می‌دهد و باید از آنها به بهترین شکل استفاده کند.»

همچنین بهتاش فریبا، مربی استقلال می‌گوید: «به‌نظر من عاقلانه نیست که تا بازی با سپاهان ملی‌پوشانمان را به اردوی تیم ملی بفرستیم. هم ما و هم سپاهان بازی مهمی را پیش‌رو داریم و تیم ملی هم در فرصت باقیمانده تا آن بازی 2جلسه بیشتر تمرین نمی‌کند. پس بهتر است بازیکنان تا آن زمان در اختیار باشگاه باشند.»

با این حال، کارلوس کی‌روش که روی حمایت از تیم ملی حساسیت ویژه‌ای دارد، تاکید می‌کند: «این مسئله تقصیر باشگاه و سرمربیان باشگاه‌ها نیست اما آنچه مشخص است صددرصد تقصیر من هم نیست. از 8 ماه قبل برنامه‌ریزی کرده بودم و اکنون کارم را دنبال می‌کنم و با بازیکنان خوب فعلی برنامه را جلو می‌بریم. آنهایی را که دعوت کرده‌ام اگر آمدند که هیچ وگرنه با همین روند ادامه می‌دهیم.»

سرمربی پرتغالی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که ملی‌پوشان این سه تیم نیز تحت اختیار باشگاه هستند، عنوان می‌کند: «شما خودت چه فکر می‌کنی؟ اگر هر روز سر کار نروی به شرکتی که کار می‌کنی لطمه وارد نمی‌شود؟ اگر 50 درصد همکاران شما سر کار نیایند به کار لطمه نمی‌خورد؟ سؤال واضح و جواب در آن مشخص است. باز هم می‌گویم مسئله‌ای که اکنون برای من اهمیت دارد این است که کسی نگوید منافع ملی در اولویت قرار دارد. واقعیت این است که آنچه اکنون در اولویت است حضور باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیاست و شفاف بگویم به این مسئله احترام می‌گذارم.» 

منبع: همشهری آنلاین