تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۸:۲۶

همشهری آنلاین: بیش از یک سوم رانندگان پس از انجام یک بازی ماشین کامپیوتری، در جاده‌ها سریع تر رانندگی می‌کنند؛ نتایج یک تحقیق علمی این گونه می‌گوید.

به گزارش بی بی سی همچنین 27 درصد موتورسواران هم پس از انجام بازی‌های کامپیوتری موتورسواری کارهای خطرناک بیشتری در جاده ها انجام می دهند.

در این تحقیق که در انگلیس انجام شده است هزار راننده مورد پرسش قرار گرفته اند. یکی از مسئولان انجام این تحقیق در مورد نتایج آن گفت ارتباط "غیرقابل بحثی" میان بازی های کامپیوتری و رفتارهای خطرناک راننده ها در جاده ها وجود دارد.

یک چهارم رانندگان حتی گفته اند که هنگام رانندگی فکر می کنند در یک بازی شبیه سازی شده رانندگی هستند؛ این دسته از رانندگان را بیشتر مردان تشکیل می دهند.

بیش از 34 درصد پرسش شوندگان هم گفته اند که بازی های کامپیوتری مهارت آنها را برای رانندگی واقعی بیشتر می کنند.در عین حال نتایج این تحقیق مشخص کرده است از میان آنها که به طور مداوم بازی های کامپیوتری انجام می دهند 50 در بار اول امتحان دریافت گواهی نامه رانندگی را دریافت می کنند؛ این در حالی است این میزان در میان کسانی که گهگاه به بازی های کامپیوتری می پردازد 45 درصد است.