همشهری آنلاین – سپیده بهکام: شاخص کل قیمت سهام در جریان معاملات روز دوشنبه 14 اسفند 85 با کمتر از یک واحد کاهش به 9 هزار و 911 واحد رسید.

در این روز 21.7 میلیون سهم از سهام 117 شرکت  به ارزش 66 میلیارد ریال، بین سهامداران این بازار دست به دست شد و منجر به افت دو واحدی شاخص عملکرد تالارفرعی و کاهش 8 صدم واحدی شاخص عملکرد تالار اصلی شد.

طی داد و ستدهای امروز بورس تهران شاخص مالی  27.3 واحد افزایش یافت تا برای خود رقم 20 هزار و 577 واحد را به ثبت رساند اما شاخص صنعت با دو واحد کاهش به 7 هزار و 836 واحد رسید.

بالا و پایین بازار

کمک فنر ایندامین، لعاب ایران، توس گستر، نفت بهران، بهنوش ایران، نفت  پارس، گروه صنعتی سپاهان، گروه صنایع بهشهر و قند هگمتان از جمله شرکت هایی بودند که طی مبادلات روز دوشنبه 14 اسفند 85 سقف دو درصدی رشد قیمت را پر کردند.

شرکت های نسوز آذر، قند پیرانشهر، سیمان تهران، صندوق بازنشستگی، مس باهنر و سیمان شمال هم امروز کاهش دو درصدی قیمت هر سهم خود را تجربه کردند.

صف‌ها‌ی عرضه و تقاضا

بیشترین دستور خریدهای صادر شده روز دوشنبه 14 اسفند 85 به نام بانک پارسیان به ثبت رسید.

در این روز دو هزار و 380 نفر برای 23.5 میلیون سهم این بانک به ارزش 40 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

پس از این بانک، بیشترین تقاضای خرید در جریان معاملات امروز متوجه سهام شرکت های گلوکوزان، سرمایه گذاری بانک ملی، پتروشیمی شیراز، نورد و لوله اهواز، نفت بهران، دارویی امین و سرمایه گذاری توسعه ملی بود.

در کفه عرضه هم امروز یک هزار و 269دستور فروش برای 4.6 میلیون سهم گل گهر به ارزش 140 میلیارد ریال صادر شد.

باما هم با 265 دستور فروش برای 634 هزار و 480 سهم به ارزش 44 میلیارد ریال در ردیف دوم قرار گرفت و پتروشیمی خارک هم در مقام سوم ایستاد.

بازگشت سه شرکت

نماد معاملاتی سه شرکت بورسی امروز بازگشایی شد. بر این اساس،از امروز سهامداران  شرکت های سینا دارو و مهرکام پارس پس از اعلام پیش بینی سود و شرکت تراکتورسازی ایران پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه داد و ستد سهام این شرکت ها را از سر گرفتند.