همشهری انلاین: کارشناسان سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE) به کویت وارد شدند تا وضعیت شیوع آنفلوآنزای پرندگان را در این کشور بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سخنگوی وزارت بهداشت کویت سه شنبه 6 مارس (15 اسفند) از دو مورد جدید آنفلوآنزای پرندگان در یک شاهین و یک مرغ در این کشور خبر داد.

با این دو مورد جدید شمار پرندگان آلوده به این بیماری در کویت به 52 مورد می‌رسد.

وزارت بهداشت کویت می‌گوید این پرندگان بیمار از 32 نقطه مختلف در این کشور بوده‌اند.

همچنین مقامات بهداشتی اعلام کرده‌اند که پس از بررسی 268 نمونه از افرادی که با این پرندگان آلوده تماس داشته‌اند موردی از عفونت با ویروس H5N1 یافت نشده است.

انتظار می‌رود تیم OIE چندین روز در کویت بمانند تا به مسئولان بهداشتی برای مقابله با شیوع بیماری کمک کنند.

این امیرنشین خلیج فارس اقداماتی را برای مهار بیماری آغاز کرده است از جمله ممنوعیت کامل صادرات و واردات پرندگان، تعطیلی بازارهای پرندگان و بستن تنها باغ وحش این کشور.

سخنگوی وزارت بهداشت کویت گفت 65 تیم از متخصصان مرتبا در حال بررسی هزاران مرغداری این کشور هستند، اما تاکید کرد که تمام موارد شناسایی شده بیماری تا به حال مربوط به خانه‌ها و مرغداری‌های کوچک بوده است.

مقامات کویتی همچنین دستور تعطیلی صدها مغازه فروش مرغ زنده را به عنوان اقدامی احتیاطی صادر کرده‌اند.

دولت کویت حدود 10 میلیون قرص تامیفلو – یک داروی موثر بر آنفلوآنزای پرندگان-  را ذخیره کرده است که می‌تواند 40 درصد جمعیت سه میلیونی این کشور را در صورت همه‌گیری انسانی آنفلوانزای پرندگان درمان کند.

تا به حال 25000 پرنده از انواع گوناگون به خاطر شیوه آنفلوآنزای پرندگان در کویت معدوم شده‌اند.

برچسب‌ها