گروه شهری: طرح‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی منطقه 5 در آستانه عید سعید مبعث و با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، مدیران شهری و محلی و جمعی از خانواده معظم شهدا به بهره‌برداری رسید.

سید محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی منطقه پنج که با حضور مدیران شهری و خانواده شهدا برگزارشد، گفت: یکی از رویکردهای مدیریت شهری توجه به مسائل اخلاقی و ارزشی است و در همین راستا اجرای برنامه‌های گسترده فرهنگی در تبیین و نهادینه کردن اخلاق شهروندی در دستور کار قرار دارد. وی نامگذاری مجموعه‌های ورزشی به نام شهدا را یک کار ارزشمند فرهنگی در منطقه پنج برشمرد.

او افزود: مدیریت شهری با رویکرد توجه به مسائل فرهنگی و ارزشی در سطح شهر همواره توانسته با بهره‌گیری از مشارکت شهروندان، نخبگان، روحانیون، فرهیختگان عرصه هنر و ورزش گام‌های مؤثری بردارد و تلاش دارد با مشارکت شهروندان و تداوم این طرح‌ها شهر را به افق‌های متعالی هدایت کند.

معاون شهردار تهران افزود: در منطقه پنج اتفاقات ارزشمندی در زمینه توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی افتاده است و بهره‌برداری از پنج مجموعه ورزشی و22 سرای محله و شهر بازی شهر ستاره‌ها در منطقه پنج بیانگر رویکرد مدیریت منطقه به عرصه‌های فرهنگی است. وی با اشاره به بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی و فضای سبز شهر تهران در آینده نزدیک، گفت: فاز نخست بوستان 800هکتاری جوانمردان که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد یک پروژه فرامنطقه‌ای و ارزشمند است که کارکردهای فرهنگی در آن نیز پیش‌بینی شده است. ایازی افزود: منطقه پنج در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی با طرح‌های کالبدی و همچنین برنامه‌های ارزشمندی همچون جشنواره شمسه قرآنی سرآمد بوده و همچنین نامگذاری مجموعه‌های ورزشی به نام شهدا، یک کار ارزشمند فرهنگی است.

رشد 270درصدی سرانه‌های ورزشی

همچنین شهردار منطقه پنج در مراسم افتتاح پروژه‌های فرهنگی و ورزشی منطقه از تکمیل و بهره‌برداری بوستان بزرگ جوانمردان در آینده نزدیک خبر داد.سعید طلوعی در مراسم افتتاح مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی منطقه با اعلام این خبر گفت: منطقه پنج از جمله مناطق جوان است که با توجه به گسترش روزافزون جمعیت ساکن در محله‌ها با فقر سرانه‌های فرهنگی و ورزشی مواجه بوده که با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت بخش عمده‌ای از نیازهای محله‌ها در توسعه زیرساخت‌ها تأمین شده است. وی افزود: درگذشته یک مجموعه ورزشی در سطح منطقه وجود داشت که با احداث چهار مجموعه ورزشی استخر و سونا و همچنین سالن‌های توپی سرانه‌های ورزشی محله‌ها رشد قابل توجهی کرد.

وی ادامه داد: با افتتاح مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی در منطقه پنج سرانه‌های فرهنگی و ورزشی غرب تهران بیش از 270درصد رشد یافت. وی همچنین به بهره‌برداری از سه بازار میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: به‌منظور تأمین رفاه شهروندان راه‌اندازی بازار میوه و تره بار در تمام محله‌های 29 گانه تا پایان سال‌جاری پیش‌بینی شده است که به‌منظور تسریع در اجرای این امر برای نخستین بار بازارهای مشارکتی احداث و راه‌اندازی شد.