تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۸

همشهری آنلاین: آیت الله احمد جنتی امام جمعه‌موقت تهران گفت: مردم ودانشمندان ایران برای ادامه کار و رسیدن به انرژی هسته‌ای صلح آمیز بسیج شده‌اند وعقب نشینی هم نمی‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در آستانه‌اربعین حسینی در اجتماع پرشور نمازگزاران در خطبه‌دوم گفت: راهپیمایی مردم درروز ‪ ۲۲‬بهمن امسال شعار واحدی داشت، مرگ برآمریکا و انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست.

وی افزود: ایران‪ ۷۰‬میلیون جمعیت دارد و حرف خود را زده‌اند، اما آمریکا هنوز این صدا به گوشش نرسیده و اروپا هم دنبال آمریکا حرکت می‌کند.

جنتی اضافه‌کرد: صدور قطعنامه برضد ایران هم ازتلاش‌های آمریکا است و باایجاد جنگ‌های روانی می‌خواهند دنیا را نسبت به ایران بدبین کنند.

وی گفت: آمریکا این مساله را مطرح می‌کند که ایران می‌خواهد سلاح درست بکند و این امر سبب شده تا همسایگان حساس شوند و افکار عمومی دنیا را نیز با این تلاش‌ها فریب داده‌اند.

امام جمعه ‌موقت تهران افزود: نقض حقوق بشر و نبود دمکراسی در ایران از دیگرالقائات آمریکا برضد جمهوری اسلامی است و واشنگتن تلاش دارد از این راه دو دستگی ایجاد کند.

وی افزود: امروز پرده‌های فریبکاری و ادعاهای دروغین آمریکا برای همه روشن شده، آنها به‌عنوان دستیابی به سلاح کشتار جمعی وارد عراق شدند و چیزی نیافتند.

جنتی اضافه کرد: آمریکا در افغانستان ، لبنان و فلسطین شکست خورد و سیاست ‌های خاورمیانه‌ای واشنگتن نیز به شکست منجرشد و حالا درصدد جبران این شکست‌ها است .

وی گفت: شکست‌های آمریکا موجب نارضایتی مردم این کشور شده و می‌گویند ‪ ۴۰۰‬میلیارد دلار در عراق هزینه شده ، در حالی که هزینه غیرمستقیم آن دو هزار میلیارد دلار اعلام شده است ، همچنین کشته شدن افراد زیادی براثر جنگ از دیگر عواقب حضور آمریکا در عراق است.

وی تاکید کرد: آمریکا قطعا و حتما در خون‌هایی که در عراق ریخته می‌شود شریک است و مردان، زنان و کودکان بیگناه براثر این اقدامات جان خود را از دست می‌دهند.

خطیب نمازجمعه تهران، گفت: برخی عالم‌نماها می‌گویند شیعیان دارند اهل سنت را در عراق می‌کشند، اما باید بگویم که این اقدامات نه از سوی شیعه صورت می‌گیرد و نه توسط سنی ، بلکه به اسم مبارزه با تروریست و زیر پوشش آمریکا و انگلیس این اتفاقات در عراق روی می‌دهد.

وی درادامه گفت برگزاری اجلاس پاکستان که‌با هدف عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی صورت گرفت ، باعث تعجب است ، زیرا نمایندگانی که از کشورهای اسلامی در این اجلاس شرکت داشتند، آبروی خود را بردند.

جنتی اضافه کرد: امروز مردم دنیا و فلسطین حاکمیت اسراییل بر سرزمین‌های اسلامی و قدس شریف را نمی‌پذیرند ، عجیب است که نمایندگان مذکور اسراییل را درقبال تخریب مسجد الاقصی محکوم نکردند.

خطیب نمازجمعه تهران، افزود: قرار است اجلاسی در عراق تحت عنوان نشست همسایگان عراق برپا شود که در آن اعضای شورای امنیت و کشورهای حاشیه خلیج فارس حضور یابند و در آن عراق از دست مردم و حاکمیت آن کشور گرفته شود و به تشکیلاتی آمریکایی واگذار شود.

وی تصریح کرد: هدف از این اقدام واشنگتن این است که درعراق هرکه حضور داشته‌باشد، اهمیتی ندارد، بلکه این کشور برای جبران شکست‌های آمریکا دربست در اختیارش قرار گیرد