همشهری آنلاین: تیم ملی کاراته کشورمان با کسب 4 مدال طلا، 6 مدال نقره و 7 مدال برنز در مجموع مردان و زنان عنوان قهرمانی لیگ جهانی کاراته وان که در جاکارتای اندونزی برگزار شد را از آن خود کرد.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، در روز پایانی مسابقات، ذبیح اله پور شیب، کاراته‌کای وزن به اضافه 84 کیلوگرم مردان پس از غلبه بر تمامی حریفانش، در فینال با شکست مقابل "ابراهیم گری"، نایب قهرمان جهان از فرانسه، به مدال نقره رسید. در این وزن سامان حیدری به مدال برنز دست یافت.

در وزن منهای 67 کیلوگرم مردان، سعید احمدی و حامد زیگساری با برتری مقابل حریفان خود در فینال روردروی هم قرار گرفتند که در پایان احمدی با غلبه بر زیگساری نشان طلا را از آن خود کرد و زیگساری نقره‌ای شد.

در سنگین وزن بانوان هم مدال‌های طلا و نقره بین کاراته‌کاران ایران تقسیم شد. حمیده عباسعلی و الهه رضا زاده دو نماینده کاراته ایران در وزن به اضافه 68 کیلوگرم با پیروزی مقابل حریفان خود در فینال مقابل هم قرار گرفتند که عباسعلی با برد مقابل رضا زاده به نشان طلای لیگ جهانی دست یافت و رضازاده نقره گرفت.

بدین ترتیب تیم ملی کاراته ایران در سومین مرحله لیگ جهانی کاراته موسوم به کاراته وان که روز یکشنبه (4 تیر) به پایان رسید، عنوان قهرمانی را با 4 مدال طلا، 6 نقره، 7 برنز و 5 عنوان پنجمی به دست آورد. بعد از تیم ایران، ژاپن با 4 طلا، 2 نقره و 4 برنز بر سکوی دوم ایستاد، فرانسه با 3 طلا و 2 برنز به مقام سوم رسید، کره جنوبی با 1 طلا و 1 نقره و اندونزی میزبان با 1 طلا و 4 برنز عناوین چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

ونزوئلا، مالزی، استرالیا، لهستان، اتریش و هنگ کنگ دیگر تیم‌هایی بودند که در این رقابت‌ها نفرات خود را روی سکوهای قهرمانی دیدند.

تیم ملی کاراته مردان و بانوان ایران باید 24 تا 27 تیر ماه در رقابت‌های قهرمانی آسیا که در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود، شرکت کند.

 

منبع: همشهری آنلاین