همشهری آنلاین: نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی اعتبارنامه برومند مورد بررسی قرار گرفت و احمد توکلی در اعتراض به این اعتبارنامه علی مطهری در دفاع از آن صحبت کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، «علی علیلو» در خصوص جلسه غیرعلنی امروز چهارشنبه مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی اعتبارنامه حبیب برومند، نماینده پارس‌آباد مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده شبستر درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه احمد توکلی، منتخب مردم تهران در اعتراض به اعتبارنامه برومند صحبت کرد.

 وی با بیان اینکه این جلسه به ریاست علی لاریجانی برگزار شد، افزود: در ادامه جلسه حبیب برومند از اعتبارنامه خود دفاع کرده و علی مطهری نیز در دفاع از اعتبارنامه وی صحبت کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، جلسه علنی امروز مجلس ساعت 9:50 دقیقه آغاز شد و دقایقی بعد یعنی ساعت 10:20 دقیقه دوباره جلسه برای بررسی اعتبارنامه سیدمهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان غیرعلنی شد.

اعتبارنامه های حبیب برومند، فتح الله حسینی، موسوی نژاد نماینده دشتستان مورد اعتراض احمد توکلی و الیاس نادران قرار گرفته است.

این منتخبان نیز به اعتبارنامه توکلی و نادران اعتراض کردند.

در جلسه دیروز مجلس محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت تنها اجازه بررسی و نطق مخالف و موافق درباره اعتبارنامه علی ایرانپور نماینده مبارکه را صادر کرد و صرفا این اعتبارنامه در جلسه علنی مورد بررسی قرار گرفت و با وجود مخالفت صریح نادران و توکلی با 150 رای به تصویب رسید.

پس از آن گزارش کمیسیون تحقیق از تایید اعتبارنامه برومند درصحن علنی مجلس قرائت شدو ابوترابی بدون اینکه اجازه سخنرانی به معترضان بدهند ، دستور توزیع برگه های رای گیری را بین نمایندگان اعلام کرد.

این اقدام موجب اعتراض نمایندگان شد و ابوترابی فرد اعلام کرد جلسه صحن به پایان رسیده بنابراین رای گیری برای اعتبارنامه برومند صورت نگرفت.

درجلسه دیروز بارها توکلی و نادران خواستار بررسی غیرعلنی اعتبارنامه ها شدند تا بتوانند صریح تر با نمایندگان صحبت کنند البته آنها تاکید داشتند که خواستار بررسی اعتبارنامه های خود در جلسه علنی هستند.