گروه شهری: پروژه‌های ‌عمرانی بزرگ پایتخت، نقطه‌ عطف کارنامه مهندسان و متخصصان ایرانی بوده و مایه ‌مباهات نظام‌ مقدس جمهوری ‌اسلامی است.

در واقع به این قبیل پروژه‌ها با نگاه ‌ملی باید نگاه‌ کرد.شهردار شیراز که به ‌اتفاق تنی چند از معاونین خود به تهران سفر کرده‌ است، صبح روز چهارشنبه هفتم تیرماه 1391 پس‌ از بازدید از پروژه تونل نیایش و بزرگراه ‌طبقاتی صدر گفت: بدون اغراق باید گفت از زمان تصدی مسئولیت شهرداری تهران توسط دکتر قالیباف، اتفاقات مهم و تأثیرگذاری در پایتخت رخ‌‌داده است.

شاید اگر 10سال پیش، از کسی می‌پرسیدید مشکل ترافیک تهران چگونه و چه زمانی حل می‌شود، پاسخی برای آن یافت نمی‌شد اما امروز فرهنگ‌ مدیریت جهادی که برآمده از همان فرهنگ هشت سال دفاع مقدس است، بسیاری از مشکلات پایتخت را سامان بخشیده ‌است.

علیرضا پاک‌‌فطرت با بیان اینکه در کلانشهری مثل تهران مسئله هماهنگی با نهادهای دخیل در امور شهری، خود پروژه‌ای عظیم و البته دشوار است، افزود: آنچه امروز در پایتخت رخ می‌دهد، الگویی برای سایر کلانشهرهاست. جرأت و جسارت مدیریت شهری تهران در شروع پروژه‌هایی مانند بزرگراه امام‌علی‌(ع) و طرح‌‌عظیم‌ ملی صدر - نیایش ستودنی است و درواقع می‌توان گفت انجام کارهایی به ‌این عظمت تاکنون در هیچ شهری سابقه نداشته است. من هر بار به تهران سفرمی‌کنم، ایده‌های جدیدی از مقوله شهرسازی به ذهنم خطور می‌کند و در اندیشه پیاده‌کردن طرح‌های مشابه در شهر شیراز برمی‌آیم.

علیرضا پاک‌‌فطرت در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: امروز آنچه در شهر تهران و به‌ مدیریت قالیباف رخ‌ می‌دهد، باعث افتخار تمام ایرانیان بوده و حس اعتمـادبـه‌نفـس و خـودبـاوری را نزد متخصصـان ‌داخـلی بارور ساخته ‌است. به‌نظر می‌رسد سایر شهرها نیز با تأسی از اتفاقات مهمی که در پایتخت رخ‌ داده، مسیر جدیدی را برای توسعه در پیش گرفته‌اند و حرکت رو به‌ جلو در تمامی شهرهای کشور آغاز شده است.

منبع: همشهری آنلاین