گروه شهری: به‌رغم اظهارنظر رسمی کارشناسان دادگستری، بیمه ایران همچنان از پرداخت خسارات متروی تهران خودداری می‌کند.

این درحالی است که کارشناسان رسمی پس از انجام بررسی‌های مالی لازم به این نتیجه رسیده‌اند که متروی تهران اقساط بیمه را پیش از وقوع سیلاب پرداخت کرده، ضمن اینکه مجموعه مترو در برابر بلایای طبیعی ازجمله سیل و زلزله بیمه بوده است.
علاوه براین مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در مصاحبه با خبرگزاری مهر از عملکرد بیمه ایران در قبال مترو انتقاد کرد و گفت: درصورتی که این مشکل ادامه پیدا کند شورای شهر تهران به این موضوع ورود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اختلاف نظرهای پیش آمده میان شرکت بیمه با مدیریت مترو گفت: بیمه ادعا می‌کند شهرداری حق بیمه خود را دیر پرداخت کرده است و به همین دلیل از پرداخت خسارات مترو خودداری می‌کند.به گفته چمران، دولت در ابتدای وقوع سیلاب در اردیبهشت‌ماه گذشته خسارات خطوط آبگرفته مترو را زیاد و حتی بیش از صد میلیارد تومان برآورد کرده بود اما حالا که زمان پرداخت بیمه شده رقم‌ها تا دو میلیارد پایین آمده است.

روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گزارش می‌دهد، اعضای شورای اسلامی شهر تهران از نزدیک پیگیر دریافت مطالبات متروی تهران از بیمه ایران هستند.بنابراین گزارش تمام ارقام و اعداد خسارات واردشده به خط چهار متروی تهران با حضور کارشناسان رسمی حقوقی مورد ارزیابی قرار گرفته و نهایی شده و براساس قوانین بانکی و بیمه‌ای کشور بیمه ایران موظف است خسارات وارده را به فوریت پرداخت کند.

این درحالی است که با توجه به افزایش سفرهای درون شهری در‌ماه مبارک رمضان و همچنین آغاز سال جدید تحصیلی در مهرماه، بعضی فشارها در جهت عدم‌پرداخت خسارات متروی تهران می‌تواند تأثیر منفی بر استیفای حقوق شهروندان تهرانی داشته باشد و منافع جمعی جامعه را قربانی بازی‌های سیاسی ساخته و به مصالح عمومی جامعه آسیب وارد سازد.

منبع: همشهری آنلاین