گروه اقتصادی: بخشی از سهام شرکت‌های‌ هما و تجهیزات ایمنی و سهام شرکت‌های بالاس، تراورس و برخی دیگر از شرکت‌های تابعه مشمول سیاست‌های اصل 44، در وزارت راه، آماده واگذاری در سازمان خصوصی‌سازی بوده و این سازمان زمان عرضه سهام این شرکت‌ها را اعلام خواهد کرد.

وزیر راه و ترابری در نشست معاونین این وزارتخانه با نمایندگان رسانه‌های جمعی، در پاسخ به پرسش خبرنگار مادر زمینه روند اجرای سیاستهای ابلاغی اصل 44 و خصوصی سازی در بخش راه و ترابری، گفت: در چارچوب این سیاست‌ها قادر به عرضه 49 درصد سهام شرکت‌هما، 40 درصد سهام شرکت تجهیزات ایمنی و واگذاری شرکت تراورس،بالاس و برخی دیگر از شرکت‌های تابعه به بخش غیر دولتی هستیم.

محمد رحمتی  افزود: در بقیه شرکت‌های تابعه این وزارتخانه که خارج از شمول سیاست‌های ابلاغی اصل 44 می‌باشد نیز سیاست این وزارتخانه برون سپاری کارها به بخش خصوصی است و در این راستا اکنون بیش از 300 میلیون دلار اعتبار از محل حساب ذخیره ارزی به شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیما پرداخت کرده‌ایم و از محل وجوه اداره شده نیز 13 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید هواپیما اختصاص یافته است.

وی افزود: وزارت راه در تداوم روند حرکت به سمت برون سپاری کارها که از سال‌های قبل آغاز شده،محدودیتی برای سرمایه گذاری بخش غیر دولتی نداشته و از این موضوع حمایت می‌کند. 

 وزیر راه و ترابری درمورد تداوم تاخیر پروازها با وجود وعده‌های قبلی‌، گفت: تاخیر پروازها موضوع مهمی‌است و شرکت‌های هواپیمایی که تاخیر دارند باید از مردم عذرخواهی نموده وبا اطلاع رسانی مناسب از مسافرین پذیرایی کنند در غیر اینصورت به متخلفین تذکر می‌دهیم.

برچسب‌ها