تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۸

همشهری آنلاین: مشابه با آنچه در سفر جورج بوش در برزیل و اوروگوئه رخ داد، روز یکشنبه در کلمبیا هم تظاهرات خشونت‌آمیزی علیه رییس جمهور آمریکا شکل گرفت.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، بنا به اعلام پلیس دو تن از تظاهرکنندگان و چهار تن از نیروهای پلیس در تظاهرات 5000 نفری مخالفان رییس جمهور آمریکا در بوگوتا مجروح شدند. 120 نفر از تظاهرکنندگان نیز دستگیر شده‌اند.
برخی از تظاهرکنندگان شیشه‌های بانک‌ها و مغازه‌ها را شکستند و حتی چند مغازه را غارت کردند. چند دستگاه رایانه نیز از شعب بانک‌ها دزدیده شد.

شراکت راهبردی
بوش به آلوارو اورایب، همتای کلمبیایی‌اش گفت "شراکت راهبردی" دو کشور ادامه خواهد یافت و واشنگتن نیز به کمک مالی‌اش برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر ادامه خواهد داد. بوش قرار است پس از بوگوتا عازم گواتمالا شود.
در همین حال، هوگو چاوز، رییس جمهور ونزوئلا در جریان دیداری از بولیوی، دولت واشنگتن را متهم کرد که نقشه‌های را برای سرنگون کردن سیاستمدارانی در آمریکای لاتین دارد که از نظر خود مطلوب نمی‌بیند.
چاوز در پایگاه نظامی ال آلتو نزدیک به لاپاز، پایتخت بولیوی گفت: سفیران آمریکا بر روی طرح‌هایی برای قتل و سرنگون کردن کشورهای‌مان کار می‌کنند.
چاوز هم سفری را به چند کشور آمریکای لاتین آغاز کرده است. وی روز جمعه در بوینوس آیرس، پایتخت آرژانتین بود؛ او قرار است پس از بولیوی به نیکاراگوئه عازم شود.