همشهری آنلاین: علی نصیر، هنرمند سرشناس ایرانی که در عرصه بین‌المللی از شهرت جهانی برخوردار است، روز گذشته با حضور در موسسه ماه مهر، مرحله نخست داوری و گزینش شرکت کنندگان در نمایشگاه کنش و خلاقیت را انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری ماه مهر، نمایشگاه کنش و خلاقیت یک نمایشگاه دوسالانه است که با هدف معرفی هنرمندان جوان ایرانی به جامعه جهانی برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه هنرمندان زیر 30 سال آثار خود را که بر پایه مضمون نمایشگاه خلق شده‌اند ارایه می‌کنند.

موسسه ماه مهر پس از برپایی نمایشگاهی از برگزیدگان این نمایشگاه در نگارخانه خود، نمایشگاه‌هایی از آثار منتخب در کشور‌های دوبی و آلمان برپا می‌کند تا به این ترتیب زمینه حضور و ظهور نسل جوان هنرمندان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی فراهم شود و راه گشای این هنرمندان در عرصه جهانی هنر شوند.

موضوع این دوره نمایشگاه کنش و خلاقیت، "سطح کاغذ به مثابه سطح جسم" بود؛ هرچند شیوه کار کاملاٌ آزاد بوده است و محدودیتی برای سبک کار وجود نداشته است، اما دبیران نمایشگاه در انتخاب این موضوع، بر رویکردی متفاوت به نقاشی فیگوراتیو و نگاهی تازه به رابطه هنر و جسم تاکید داشتند.

دوره پیشین این نمایشگاه در سال 89 با حضور 97 هنرمند برپا شده بود که به نمایش 194 اثر انجامید.

علی نصیر، آثار این دوره از نمایشگاه کنش و خلاقیت را آثاری معاصر دارای وجه هنری و جسارت لازم دانست که می‌توانند در عرصه بین‌المللی به خوبی مطرح شوند.

مطابق تقویم اعلام شده نمایش عمومی آثار این نمایشگاه در فصل پائیز انجام می‌شود.

فهرست نهایی راه یافتگان به این نمایشگاه پس از انجام مرحله بعدی داوری توسط باوند بهپور، اعلام می‌شود.