همشهری آنلاین: نقش برجسته ۲۶ متری سردر مترو ایستگاه حرم مطهر اثر محسن موسیوند نصب شد.

به گزارش فارس، محسن موسیوند هنرمند طراح و مجسمه‌ساز درباره طراحی این نقش برجسته گفت: در جلساتی که با شورای فرهنگی شرکت بهره‌برداری مترو تهران داشتیم، طرحی را متناسب با محیط روبروی حرم مطهر امام خمینی(ره) پیشنهاد کردند که آن را طراحی کردم و به تازگی اثر نهایی آن در سردر مترو حرم مطهر نصب شده است.

موسیوند درباره مشخصات این اثر توضیح داد: این نقش برجسته شامل دو تصویر از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است که همراه با نمادهای ایرانی- اسلامی مثل خط شکسته نستعلیق،‌گل و مرغ و طرح‌های ختایی کار شده است تا متناسب با فضای کلی کار و محیط اطراف آن باشد.

موسیوند درباره چگونگی ساخت این اثر که به سفارش امور فرهنگی شرکت بهره‌برداری مترو انجام شده است، گفت: در این اثر 26 متری حدود 650 خشت گلی به کار رفته و سپس در دمای پخت 900 درجه سانتی‌گراد قرار گرفته است.

وی درباره میزان مقاومت آثار سفالی در فضای باز شهری هم توضیح داد: گل به خودی خود دوام آن چنانی در شرایط محیطی ندارد ولی بعد از حرارت دیدن مقاومت بیشتری پیدا می‌کند و پتینه‌کاری نهایی و روغن جلای روی اثر نیز به مقاوم شدن بیشتر آن کمک می‌کند، بنابراین این اثر ماندگاری و مقاومت لازم را در برابر شرایط آب و هوایی دارد، مگر آن که ضربه شدیدی به آن وارد شود که این موضوع برای همه انواع آثار هنری مشکل‌آفرین است.

محسن موسیوند تاکنون نقش برجسته‌های دیگری را نیز برای فضای داخلی دو هتل در تهران و قم نیز انجام داده است و در نمایشگاه‌های مختلف مجسمه‌سازی چوبی و آثار سفال و سرامیک به صورت انفرادی و گروهی حضور داشته است.

محسن موسیوند دانش‌آموخته رشته صنایع دستی در مقطع کارشناسی و پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد است.