همشهری آنلاین - نیما شایان: بیست دانشگاه کشور تاریخ شروع کلاس‌ها در نیمسال اول تحصیلی 92 - 1391 را اعلام کردند که بر این اساس تا کنون سه تاریخ برای بازگشایی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید دانشگاهی مشخص شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، اکثر دانشگاه‌ها 25 شهریور ماه را به عنوان تاریخ شروع کلاس‌ها در سال تحصیلی 92 - 1391 اعلام کرده‌اند. البته تعداد دانشگاه‌هایی که در تقویم دانشگاهی خود 18 شهریور ماه یا اول مهر ماه را به عنوان زمان آغاز به کار کلاس‌های دانشگاهی گنجانده‌اند نیز کم نیستند.

به این ترتیب بازگشایی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید در یک بازه زمانی دو هفته‌ای صورت می‌گیرد. دانشگاه‌هایی که اول مهر ماه را به عنوان زمان شروع کلاس‌ها در نظر گرفته‌اند دو هفته از دیگران عقب‌تر می‌مانند.

فقدان زمان واحد برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پدیده‌ای است که هر ساله به چشم می‌آید. شاید پس از چند سال مطرح شدن این ناهنماهنگی در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها بود که «کامران دانشجو» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را واداشت تا اخیراً درباره تقویم آموزشی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید بگوید: «دانشگاه‌ها از نظر تعیین زمان آغاز سال تحصیلی خود مستقل هستند و می‌توانند در فاصله زمانی دو هفته پایانی شهریور تا اول مهر، سال تحصیلی خود را شروع کنند.»

سه زمان اعلام شده برای بازگشایی 20 دانشگاه در سال تحصیلی 92 - 1391 در جدول آمده است:

 

زمان  دانشگاه
18 شهریور ماه 91 صنعتی امیرکبیر، شهرکرد، شاهد، رازی کرمانشاه، هرمزگان، هنر تهران
25 شهریور ماه 91 صنعتی شریف، شهیدبهشتی، سمنان، بوعلی همدان، کاشان، بیرجند، الزهرا (س)، گیلان، کردستان، ملایر، صنعتی همدان، علوم اقتصادی
اول مهر ماه 91 تربیت مدرس، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان
منبع: همشهری آنلاین