همشهری آنلاین: معاون شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران از ارسال طرح موضعی پردیس خودرو به کمیسیون ماده ۵ خبر داد، گفت: با اجرای این طرح فضایی مناسب برای عرضه خدمات تخصصی اتومبیل در سطح شهر تهران و نمایشگاه تولید کنندگان خودرو در کشور ایجاد می‌شود.

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما،سهیلا صادق‌زاده با بیان این مطلب افزود: وجود اراضی وسیع در حاشیه جنوب غربی منطقه ۱۸، دسترسی مناسب از بزرگراه آزادگان و ۷۶ متری سعیدآباد (جاده ساوه) از یک طرف و از طرف دیگر نیاز به ارائه خدمات در زمینه خودرو از جمله نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی، تعمیرگاه‌های تخصصی و پردیس اتومبیل از جمله اهداف احداث این مجموعه بود.

وی افزود: به همین خاطر بخشی از اراضی به منظور احداث پردیس خودرو در نظرگرفته شد که در ارتباط با آن احداث ترمینال مترو به عنوان مبدا خط ۳ و ترمینالهای مسافربری بین شهری و حوزه شهری مکمل دسترسی مناسب‌تر و عرضه خدمات مرتبط نیز پیش بینی شده است.

صادق‌زاده با اشاره به چشم انداز تعیین شده برای این طرح موضعی اظهار کرد: این پهنه از لحاظ کالبدی و عملکردی مجموعه‌ای شاخص در مقیاس شهر، کشور و منطقه بین المللی ایران است و مرکز هم افزایی و نو آوری در موضوعات مرتبط با تولید و مصرف خودروست و با توانایی جذب مخاطبانی تخصصی و عمومی این قابلیت را دارد تا مرکز تجمع هر گونه فعالیت پیشتازانه مرتبط با خودرو باشد.

معاون اجرایی شهرسازی و طرح‌های شهری تصریح کرد: این طرح هم اکنون در کمیسیون ماده ۵ است تا مراحل تصویب آن انجام شود.

صادق‌زاده تصریح کرد: سامان دهی سفرهای شهری و بین شهری ورودی و خروجی از تهران با توجه به نقش دروازه‌ای منطقه ۱۸ از طریق احداث پایانه‌های استانی و حوزه شهری و همچنین تجمیع خدمات وابسته به خودرو در سطح کلانشهر تهران با استفاده از دسترسی‌های سریع و وجود اراضی مناسب از جمله راهبردهای این طرح است.

وی افزود: تبدیل سفرهای ورودی به تهران به وسایل نقلیه سریع (مترو) و توزیع آن در سطح شهر تهران از طریق استقرار پایانه مترو خط ۳ تهران و نیز ایجاد فضای مناسب گردشگری و اوقات فراغت برای مسافران از طریق احداث چهارباغ ۶۰ متری عمرانی در بخش شمالی این طرح و ورزشگاه بزرگ منطقه در مجاورت آن از دیگر اهدافی است که به این مظور پیش بینی شده است.

معاون اجرایی شهرسازی و طرحهای شهری اظهارداشت: با اجرای این طرح فضایی مناسب برای عرضه خدمات تخصصی اتومبیل در سطح شهر تهران و نمایشگاه تولید کنندگان خودرو در کشور ایجاد و همچنین سفرهای حوزه شهری و استانهای جنوبی کشور، با استفاده از پایانه‌های مسافربری حوزه شهری و بین شهری ساماندهی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین