تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۷

همشهری آنلاین: تصویب نهایی بودجه سال 86 در مجلس، سخنان رییس جمهوری در یزد و اظهارات جدید دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره قطعنامه احتمالی شورای امنیت علیه ایران مهمترین عناوین مطبوعات ایران در روز پنجشنبه 24 اسفند 1385 را به خود اختصاص دادند.

روزنامه دنیای اقتصاد تصویب نهایی بودجه سال 86 را برای عنوان خبر اول خود برگزید. دنیای اقتصاد در این باره نوشت:دیروز (چهارشنبه، 23 اسفند) نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از 10 روز بحث و بررسی لایحه بودجه سرانجام ماده واحده آن را با 146 رای مثبت، 49 رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر از تصویب نهایی پارلمان گذراندند.بر اساس این مصوبه سقف منابع و هزینه‌های بودجه عمومی دولت حدود 692 هزار میلیارد ریال تعیین شد.

روزنامه ایران اما خبر اول خود را به نامه اعتراضی فرهنگستان هنر درباره نمایش فیلم ضد ایرانی 300 اختصاص داده است.ایران نوشته است:پس از نمایش فیلم دروغ پرداز و موهن 300 که در آن به تاریخ و فرهنگ ایرانی اهانت شده، گروه تخصصی سینما در فرهنگستان هنر، در تلاش است تا یونسکو را برای داوری و ممانعت از ادامه توهین به یاری بطلبد.

روزنامه ایران یکی دیگر از اخبار صفحه اول خود را نیز به سخنان محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در شهر یزد اختصاص داده است.این روزنامه به نقل از رییس جمهوری نوشت:ملت ایران راه عزت خود را شناخته وبه مسیر خود در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای ادامه می‌دهد و ذره‌ای عقب نشینی نخواهد کرد.

روزنامه اعتماد نیز با استناد به گفت و گوی دکتر علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با روزنامه قطری الشرق تیتر زد:قطعنامه دوم یعنی دشمنی با ایران، اعتماد به نقل از لاریجانی افزود:زیان این قطعنامه برای کشور‌های 1+ 5 بسیار بیشتر از زیان آن برای ما خواهد بود و بر مشکلات در منطقه خواهد افزود.

کارگزاران نیزسخنان دکتر علی اکبر ولایتی درباره مساله هسته‌ای ایران را برای عنوان خبر اول خود برگزیده است:این روزنامه با اشاره به گفت و گوی مشاور مقام معظم رهبری با خبرگزاری ایرنا، به نقل از وی نوشته است:قطعنامه به احتمال زیاد صادر و تحریم‌ها گسترش می‌یابد.گارگزاران با اشاره به بخش دیگری از سخنان ولایتی افزوده ‌است:برای داشتن چرخه سوخت هسته‌ای باید هزینه داد.

در روز پنج شنبه 24 اسفند 1385 روزنامه‌های ایران، کارگزاران، آفتاب یزد و قدس نیز سالنامه ویژه نوروز 86 خود را انتشار دادند.