گروه بورس: مدیرعامل بورس تهران از انجام مراحل نهایی برای عرضه سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس در بورس خبر داد.

حسن قالیباف اصل درباره عرضه سهام شرکت‌های جدید در بورس گفت: با توجه به طرح موضوع واگذاری هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس در هیأت عالی واگذاری و تعیین تکلیف ساختار فعالیت این شرکت، سهام آن به‌زودی در بورس عرضه می‌شود.
وی افزود: پیش از این شورای رقابت در نامه‌ای اعلام کرده بود که اگر این شرکت در قالب هلدینگ به فعالیتش ادامه دهد، شورای رقابت بر نحوه عملکرد آن نظارت خواهدکرد. بر این اساس با توجه به توافق‌های انجام شده درباره ادامه فعالیت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با ساختار قبل و انجام نظارت از سوی شورای رقابت اکنون تکلیف واگذاری سهام این شرکت مشخص شده است.

وی ادامه داد: همه اطلاعات لازم از این شرکت دریافت شده و فقط موضوع افزایش سرمایه و میزان بودجه شرکت باید مشخص شود تا پس از آن سهام این شرکت در بورس عرضه شود. قالیباف درباره زمان عرضه سهام این شرکت در بورس گفت: در تلاشیم سهام این شرکت را حد اکثر تا پایان تابستان در بورس عرضه کنیم. به گفته وی عرضه سهام شرکت‌های جدید می‌تواند به رونق دوباره بورس کمک کند.

به گزارش همشهری، روند واگذاری سهام شرکت‌های جدید مدتی است در بورس کند شده و حتی عرضه سهام شرکت‌های مشمول اصل 44متوقف شده است اما به‌نظر می‌رسد با تغییر مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی‌ و همچنین اقدامات جدید بورس تهران سرعت واگذاری سهام شرکت‌های جدید در بورس شتاب بیشتری بگیرد. کارشناسان امیدوارند با عرضه سهام شرکت‌های جدید، رونق دوباره به بورس بازگردد.

توصیه‌های مدیرعامل بورس به رسانه‌ها برای حفظ آرامش

مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: سیاسی شدن بورس به نفع هیچ‌کس نیست و بهتر است رسانه‌ها نیز همچون هفته‌های قبل به حمایت از بازار سهام بپردازند. حسن قالیباف اصل در گفت‌وگو با همشهری گفت: بورس تهران این روز‌ها به آرامش بیشتری نیاز دارد و بهتر است فضای رسانه‌ای نیز به سمت آرامش بیشتر پیش برود. وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای توسعه بورس شده است، گفت:

تعداد سهامداران بورس در حال حاضر به شش میلیون نفر رسیده و برای این کار تلاش‌های زیادی انجام شده است، بنا براین بهتر است همه فعالان بازار سرمایه برای ایجاد آرامش در بورس کمک کنند تا آرامش بیشتری در بورس برقرار شود. مدیرعامل بورس تهران تأکید کرد:

در طول چند هفته گذشته بانک مرکزی و بانک‌ها تلاش زیادی برای کمک به بازار سرمایه انجام داده‌اند و قرار است با همکاری صندوق توسعه ملی ثبات نسبی به بازار سرمایه باز گردد در چنین شرایطی نباید بازار سهام را با حرف‌های غیرمرتبط سیاسی کرد ، چون سیاسی شدن بورس به نفع هیچ‌کس نیست و رسانه‌ها نباید اغراض سیاسی را در انتشار اخبار دخالت دهند. وی تأکیدکرد: رسانه‌ها هم در چند هفته گذشته به بازگشت آرامش و عقلانی شدن بازار کمک کردند اما ممکن است برخی برداشت‌های نادرست از محتوای برخی موضوعات به بازار صدمه بزند که از این موضوع باید پرهیز شود.

منبع: همشهری آنلاین