در پشت جلد کتاب آمده است:
افزایش تولید پژوهشهای متخصصان ارتباطات منتهی به افزایش نشریههایی در این رشته شده است. متأسفانه، برای دانشجویان دورة کارشناسی و دانشجویان سالهای اول تحصیلات تکمیلی ارتباطات جمعی، و حتی برای افراد شاغل در حرفه، بسیاری از این نشریهها، یافتههای پژوهشها را با زبانی بسیار فنی و علمی گزارش میکنند که کوتاه، دقیق و مختصر است، اما برای خوانندگانی که سابقة دروس نظریههای ارتباطات، روششناسی و آمار ندارند، بسیار نامفهوم است.
بنابراین، هدف اصلی کتاب حاضر این است: ارائه و پیوند دادن نتایج پژوهشهای مهم ارتباطات در چارچوب نظری که برای خوانندگانی که سابقة کم و ناچیزی از دروس نظریههای ارتباطات، روششناسی و یا آمار دارند، قابل استفاده باشد.