همشهری آنلاین: تیم ملی بسکتبال جوانان ایران توانست با اقتدار در سه دیدار مقدماتی به پیروزی رسیده و به عنوان تیم اول گروه راهی مرحله بعدی شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، تیم ملی کشورمان در دیدار با قزاقستان توانست کوارتر اول را با حساب 17-11 به سود خود پایان دهد. با شروع بازی در کوارتر دوم جوانان ما با اقتدار نبض بازی را به دست گرفتند و توانستند با کسب نتیجه مقتدرانه 49-19 در پایان نیمه اول به رختکن بروند.

در کوارتر سوم این تیم قزاقستان بود که برای جبران نتیجه از دست رفته به میدان آمده بود ولی با دفاع سرسخت تیم ملی کشورمان مواجه شد و نتوانست در این کوارتر بیش از 9 امتیاز کسب کند و کوارتر سوم را نیز با نتیجه 77-28 و با شکست به پایان رسانید. جوانان بسکتبال کشورمان این بازی را با اقتدار تا جایی ادامه دادند که درنهایت با 59 امتیاز اختلاف، برتری خود را در اولین گام این مسابقات به رخ حریفان کشیدند و در نهایت با نتیجه 105-46 بازی را به اتمام رسانیدند.

در دومین گام و در سیزدهمین بازی از مسابقات نیز تیم کشورمان توانست با نتیجه 86-54 تیم ملی جوانان عربستان را شکست دهد.

در این دیدار که در ورزشگاه بوینت اووکا برگزار گردید، تیم کشورمان کوارتر اول را با حساب 23-11 به سود خود پایان داد، ملی‌پوشان توانستند از همان ابتدای بازی نبض بازی را به دست بگیرند و کوارترهای بعدی را به ترتیب با حساب 17-14 ، 24-20 و 22-9 به سود خود بپایان برسانند و در نهایت با حساب 86-54 به کار خود در بازی دوم پایان دهند.

در آخرین روز از مرحله مقدماتی بیست و دومین دوره رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا، تیم بسکتبال جوانان ایران در حساسترین دیدار گروه چهارم به مصاف فیلیپین رفت و در پایان با حساب 93 بر 72 این تیم را از پیش رو برداشت.

جوانان کشورمان کوارتر اول بازی را با نتیجه 22-17 به اتمام رسانیدند و در کوارتر دوم بازی نیز به حملات خود ادامه دادند و نهایتاً نیمه اول بازی را با نتیجه 42-33 به اتمام رسانیدند. با شروع نیمه دوم رفته‌رفته بازیکنان ما بازی را به دست گرفتند و توانستند اختلاف امتیاز خود را با حریف افزایش دهند تا جایی که کوارتر سوم بازی با نتیجه 65-48 به سود ایران به اتمام رسید. ه در کوارتر چهارم ه بازیکنان ما با اقتدار به اداره بازی پرداختند و توانستند در پایان بازی با اختلافی 21 امتیازی و با حساب 93-72 به پایان برسانند و به عنوان تیم اول گروه 4 این بازی‌ها به مرحله بعد سعود کنند.

در مرحله دوم مسابقات جوانان زیر 18 سال آسیا و انتخابی جهان در مغولستان، تیم بسکتبال کشورمان بازی اول خود را با پیروزی به اتمام رساند و در مقابل بحرین به برتری 87 بر 76 دست یافت.

ملی‌پوشان کشورمان کوارترهای اول و دوم را با نتایج 21 بر 16 و 25 بر 18 به برتری رسیدند، اما زمان سوم بازی 16 بر 16 مساوی شد و در کوارتر چهارم هم 26 بر 25 در مقابل بحرین پیروز شدند.

در ادامه مسابقات، تیم ایران دومین دیدار خود در مرحله دوم را برابر اندونزی برگزار می‌کند.

شایان ذکر است نتایج و امتیازات کسب شده تیم ها در مرحله اول مسابقات در رده‌بندی این مرحله از مسابقات نیز لحاظ خواهد شد.

 

منبع: همشهری آنلاین