همشهری آنلاین: تیم ملی بسکتبال جوانان ایران با پیروزی بر ژاپن به مدال برنز آسیا رسید و سهمیه جام جهانی زیر 19 سال را نیز بدست آورد.

به گزارش ایسنا، در دیدار رده بندی رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا، تیم ملی ایران به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه‌ 87 بر 83 به پیروزی رسید و مدال برنز بیست و دومین دوره این رقابت‌ها را به دست آورد. جوانان ایرانی با کسب این سکو به عنوان آخرین تیم قاره آسیا جهت حضور در جام جهانی زیر 19 سال انتخاب شدند.

ملی‌پوشان جوان این مسابقه را به خوبی آغاز کردند و کوارتر نخست را با نتیجه‌ 31 بر 14 به سود خود به پایان رساندند. در کوارتر دوم ژاپنی‌ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند و 32 بر 18 ایران را شکست دادند.

نیمه دوم با برتری ملی‌پوشان ایران آغاز شد و جوانان ایرانی با استفاده از موقعیت‌های پیش‌رو در کوارتر سوم با نتیجه‌ 21 بر 17 به پیروزی رسیدند. کوارتر چهارم مسابقه همانند کوارتر دوم شد و ژاپنی ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند. امتیازآوری ژاپن تا دقیقه پایانی ادامه داشت و این تیم کوارتر پایانی را با نتیجه 20 بر 17 به سود به پایان رساندند اما در نهایت این ایران بود که با اختلاف 4 امتیاز و با نتیجه 87 بر 83 به پیروزی رسید و جهانی شد.

سجاد مشایخی کاپیتان تیم ملی ایران با کسب 26 امتیاز و انجام 11 ریباند بهترین بازیکن میدان بود.

 رقابت‌های قهرمانی زیر 19 سال جهان به میزبانی جمهوری چک برگزار می‌شود که سه تیم نخست آسیا یعنی چین، کره جنوبی و ایران نماینده قاره کهن در این رقابت هستند.

دو تیم کره و چین فینال قهرمانی آسیا را برگزار می‌کنند.

منبع: همشهری آنلاین