همشهری آنلاین: در مدت برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد، موزه هنرهای معاصر تهران، آثار گنجینه در بخش پاپ آرت واپ آرت را به نمایش گذاشته است و آثار هنرمندان ایرانی در بخش خوشنویسی و نقاشیخط نیز در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، احسان آقایی مدیر موزه هنرهای معاصر تهران در مورد آثار به نمایش در آمده در بخش خوشنویسی و نقاشیخط از هنرمندان ایرانی گفت: دراین بخش آثار با ارزش و شاخص هنرمندان این رشته از جمله آثاری از جلیل رسولی، نصرالله افجه‌ای‌، محمداحصایی، رضا مافی، حسین زنده رودی، فرامرز پیلارام و... رابه نمایش گذاشته‌ایم.

وی در مورد آثار پاپ آرت و اپ آرت نیز گفت: پاپ آرت از جنبش‌های هنری دهه 60 است و این جریان همه ارزشهای ذهنی و نظری را که مورد ستایش نقاشان انتزاعی آن زمان بود نفی کرده و به جای آن به بازشناسی، تحلیل و گاه صرفا شناسایی فرهنگ مصرفی جامعه می‌پردازد.

 

مدیر موزه هنرهای معاصر تهران درباره آثار اپ آرت نیز گفت: اپ آرت اصطلاحی در دهه60 بود که به نقاشی انتزاعی مشتق از آثار هنرمندانی چون جوزف آلبرز و ویکتور وازارلی اطلاق شد.

این سبک از خطاهای بصری ودیگر جلوه‌های دیدمانی بهره می‌گرفت و در آن عموما از رنگ‌های درخشان و انتزاعی هندسی و انتزاعی هندسی در هم فشرده استفاده می‌شد.

وی در پایان گفت: موزه هنرهای معاصر در زمان برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در روزهای سه‌شنبه 7 تا شنبه 11 شهریور ماه از ساعت 10 تا 18 پذیرای بازدید مهمانان جنبش سران غیر متعهدها است.

 

برچسب‌ها