ایسنا نوشت: احمد نعمتبخش در پاسخ به انتقاد کارشناسان از ادامه تولید برخی خودروهای قدیمی اظهار کرد: طبق استراتژی مصوب شورای سیاستگذاری خودرو، از ابتدای سال 1395 ادامه تولید خودروهای تحت لیسانسی که بیش از هفت سال و خودروهای برند داخلی که بیش از 10 سال از شروع تولید آنها گذشته باشد، ممنوع است.
دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: بنابراین تا آن زمان برخی خودروها مانند پراید مدل قدیم و پژو 405 دیگر اساسا امکان تولید در ایران را نخواهند داشت.
نعمتبخش با بیان اینکه خودروسازان طبق برنامهریزی انجام شده تیراژ تولید خودروهای قدیمی را به تدریج کاهش داده و تیراژ خودروهای بهروزتر را افزایش خواهند داد، تصریح کرد: البته ما نیز راضی به ادامه تولید برخی از خودروهای قدیمی نیستیم، اما باید به این نکته توجه کرد که صنعت کشور بهویژه صنعت خودرو در شرایط خاصی است که سرعت اجرایی شدن اهداف یاد شده را کاهش میدهد.
پیش از این برخی کارشناسان با انتقاد از ادامه تولید برخی خودروهای قدیمی در کشور پیشنهاد کرده بودند که خودروسازان بزرگ تهدید کاهش تولید خودرو در کشور را به فرصتی برای از رده خارج کردن خودروهای قدیمی و به جای آن افزایش تولید خودروهای بهروزتر تبدیل کنند.
به گفته کارشناسان، برخی از سواریهای در حال تولید در دو خودروساز بزرگ کشور بیش از حد قدیمی بوده و از رده خارج محسوب میشوند. به عنوان مثال پلتفرم خودروهای پژو 405 و پراید مربوط به حداقل 20 سال پیش است.