همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: فعالیت‌ها، اقدامات و همکاری برخی عوامل داخلی دشمن با بیرون از کشور و افراد بیگانه برای ایجاد جنگ روانی از دید وزارت اطلاعات مخفی نیست و نخواهد بود.

وی سه شنبه شب در مصاحبه با خبرنگاران در این وزارتخانه و در پاسخ به سؤالی در ارتباط با قطعنامه ‪ ۱۷۴۷‬و اهداف دشمن از تحمیل جنگ روانی افزود: دشمن تلاش دارد در شرایط کنونی با استفاده از عوامل داخلی، نفوذی و ستون پنجم خود در کشور جنگ روانی ایجاد کند ولی با هوشیاری ملت و مسوولان این جنگ تاثیر زیادی نخواهد داشت.

وزیر اطلاعات با تاکید این که عوامل دشمن در کشور ما زیاد نیستند، افزود: این عوامل با اطلاعاتی که برای دشمن جمع‌آوری می‌کنند و با سیگنال‌های غلطی که در اختیار آن قرار می‌دهند، متأسفانه در جهت خواست آمریکا، صهیونیسم و اسرائیل حرکت می‌کنند.

وی هشدار داد: در صورتی که این عوامل دست از فعالیت‌های خود برندارند، وزارت اطلاعات بر اساس وظیفه و مصوبات شورای عالی امنیت ملی آنها را به مردم معرفی خواهد کرد.

وزیر اطلاعات افزود: این وزارتخانه علاوه بر این اقدام، خیانت‌هایی را که این عوامل به دشمن می‌دهند، افشا و برابر موازین با آنها برخورد کرده و هیچگونه اغماضی در این زمینه نخواهد کرد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: این افراد مطمئن باشند که وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با این عوامل، کوتاه نخواهند آمد و بر اساس موازین و به طور قاطع و مؤثر آنان را مجازات خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه قطعنامه ‪ ۱۷۴۷‬بر خلاف موازین حقوقی و ظالمانه است، افزود: دشمن امروز تلاش دارند تا بدون شناخت صحیح از مردم غیور، انقلابی و شهیدپرور ایران و با این ترفند جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهد ولی باید بداند که مردم ایران زیر بار این کار غیرقانونی نخواهند رفت و بر دستیابی به حقوق مسلم خود تاکید دارند و کوتاه نخواهند آمد.

شناسایی عوامل فرار شهرام جزایری

وزیر اطلاعات گفت: همه عوامل و دست اندرکاران فرار شهرام جزایری از کشور شناسایی و در حال تعقیب هستند و طی ‪ ۸‬تا ‪۱۰‬ روز آینده مشخص می‌شوند.

در پاسخ به سؤالی در خصوص پرونده فرار شهرام جزایری از ایران، افزود: از زمانی دستگیری شهرام جزایری مجرم و در مدتی که مسئولیت پرونده فرار وی از سوی آیت‌الله شاهرودی به وزارت اطلاعات محول شده، اقدامات گسترده‌ای جهت شناسایی عوامل فرار وی صورت گرفته است.

وزیر اطلاعات گفت: این عوامل کسانی هستند که در برداشت پول از موجودی حساب جزایری، تهیه گذرنامه جعلی، خروج غیرقانونی و موارد دیگر دخیل بوده‌اند.

محسنی اژه‌ای افزود: جزایری در زمان حضور در خارج از زندان با استفاده از اسناد جعلی و صوری و با مساعدت برخی افراد که در پرونده قبلی وی دخیل بوده‌اند، توانسته بخشی از موجودی حساب خود را برداشت و از آن در فرار خود استفاده کند که تاکنون یک و نیم میلیارد تومان آن ثابت شده است.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: با روشن شدن تمام عوامل دخیل و موثر در فرار جزایری مجرم در روزهای آینده، پرونده به دستگاه قضایی ارجاع خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که جزایری از مدتها قبل تصمیم به فرار داشته است و با برخی از بستگان خود هماهنگی و برنامه- ریزیهایی را انجام داده ولی ابتدا با مانع روبرو شده و پس از برطرف شدن مانع دوباره طرحی برای فرار وی تهیه می‌شود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: شهرام جزایری با حیله و نیرنگ و برای فرار خود کاری می‌کند که در برخی از روزها در بیرون از زندان باشد تا بتواند برنامه فرار خود را برنامه‌ریزی و هماهنگ کند.

محسنی اژه‌ای گفت: شهرام جزایری برنامه فرار خود را با بعضی از افراد در داخل و خارج بگونه‌ای تنظیم می‌کند که از دید خود، ماموران نتوانند وی را دستگیر کنند و زمانی که دستگیر می‌شود باور این موضوع برای وی سخت بوده است.

وی تاکید کرد: از زمانی که وزارت اطلاعات ماموریت یافت موضوع فرار جزایری را تعقیب و پیگیری کند و در صورت امکان وی را بازگرداند، ظرف مدت کوتاهی موفق شد تا مسیر خروج غیرقانونی جزایری از کشور و عوامل دخیل در آن را شناسایی کند.

وزیر اطلاعات افزود: ماموران از محل و اتاق خواب جزایری نیز مطلع بودند و در نهایت صبح زود و با صدای ماموران این مجرم از خواب بیدار و دستگیر شد.

محسنی اژه‌ای همچنین در خصوص موفقیت سربازان گمنام امام زمان (عج) در رهایی و بازگرداندن سه تن از پرسنل نیروی انتظامی از دست اشرار نیز گفت: در پی همکاری وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دستگاه سیاسی کشور و برخی از دستگاه‌ها مشخص شد که ربایندگان این افراد اشراری هستند که در مافیای مواد مخدر فعالیت دارند.

وی افزود: در ادامه این کار موضوع از راههای اطلاعاتی و امنیتی دنبال شد و به اطلاع طرف پاکستانی رسید و آنها اطمینان حاصل کردند که نیروهای انتظامی به گروگان گرفته شده در پاکستان نگهداری می‌شوند.

وزیر اطلاعات با اشاره به این که پاکستان ابتدا از موضوع خبر نداشت، گفت: با اطلاع یافتن پاکستان از موضوع همکاری خوبی صورت گرفت و ماموران عزیز نیروی انتظامی که در زمان انجام ماموریت ربوده شده بودند، تحویل جمهوری اسلامی ایران شدند.