همشهری آنلاین: فدراسیون کشتی در واکنش به اظهارات رئیس فدراسیون جهانی کشتی اعلام کرد: فدراسیون کشتی با قدرت به کار خود ادامه می دهد و انتخابات فدراسیون با نظر مسئولان محترم وزارت ورزش و جوانان در موعد مورد نظر برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، فدراسیون کشتی ایران چند ماهی است که با سرپرستی حجت‌اله خطیب اداره می‌شود و بر اساس اساسنامه مجامع فدراسیون‌ها باید تاکنون مجمع انتخابات رئیس این فدراسیون برگزار می‌شد اما به دلیل در پیش بودن بازی‌های المپیک این مجمع به تعویق افتاد و با گذشت نزدیک به یک ماه از پایان المپیک هنوز خبری از برگزاری این مجمع نیست.

 رافائل مارتینتی در حاشیه بازی‌های المپیک از احتمال تعلیق فدراسیون کشتی ایران در صورت برگزار نشدن مجمع خبر داده بود. در این گزارش به نقل از رئیس فدراسیون جهانی کشتی - فیلا - تاکید شده بود در صورتی که ایران تا پایان سال 2012 میلادی رئیس آینده فدراسیون خود را معرفی نکند، از فعالیت‌های بین‌المللی تعلیق خواهد شد.

رافائل مارتینتی در گفت‌وگویی که در حاشیه بازی‌های المپیک 2012 لندن انجام داده بود تاکید کرد در نامه‌ای به فدراسیون کشتی ایران این موضوع را گوشزد کرده و از آنها خواسته است تا بعد از المپیک مجمع انتخابات خود را برگزار کند. مارتینتی در این گفت‌وگو از رابطه خوبش با فدراسیون کشتی ایران و عملکرد خوب حجت‌الله خطیب نیز صحبت کرده بود.

پس از این گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی نسبت به اظهارات رافائل مارتینتی واکنش نشان داد.

در توضیحات روابط عمومی فدارسیون کشتی آمده است:

کشتی ایران در المپیک نتیجه بسیار خوبی را کسب کرد، کسب 6 مدال در رقابتهای المپیک 2012 لندن و بهترین نتیجه در طول تاریخ باعث شد تا کام مردم ایران اسلامی شاد و ورزش اول ایران بار دیگر بزرگی خود را نشان دهد.

لازم است به اطلاع برسانیم که فدراسیون کشتی ایران رابطه بسیار دوستانه وسطح بالایی با فدراسیون جهانی کشتی دارد و در حال حاضر همانطور که شاهد هستیم برنامه‌های فدراسیون کشتی برای مسابقات مهم پیش رو آغاز شده است، جوانان در رقابتهای جهانی هستند و مسابقات مختلف از جمله لیگ برتر به زودی آغاز می‌شود.

قطعا مطرح کردن بحث‌هایی مانند تعلیق فدراسیون کشتی ایران در روزهای که بهترین نتایج برای ورزش ایران کسب شده است حاکی که از مسائلی دیگر غیر از روح ورزش دارد.

فدراسیون کشتی ایران با احترام همیشگی به درخواست‌های منطقی فدراسیون جهانی کشتی و نظرات شخص جناب آقای مارتینتی رئیس فیلا، در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی به اطلاع می‌رساند، فدراسیون کشتی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و مسلما انتخابات فدراسیون با نظر مسئولان محترم وزارت ورزش و جوانان در موعد مورد نظر برگزار می‌شود.»

رافائل مارتینتی در مصاحبه اخیر خود تاکید کرده است که برای فدراسیون کشتی ایران نامه‌ای ارسال کرده و از مسئولان خواسته است بعد از المپیک مجمع انتخابات را برگزار کنند در غیر این صورت فدراسیون کشتی ایران تعلیق خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین