گروه اقتصادی: به‌رغم دیدگاه‌های رئیس‌جمهور مبنی بر سیر نزولی رشد تورم و کاهش قیمت‌ها و تأکید مسئولان وزارت صنعت،معدن و تجارت مبنی بر تکمیل ذخیره‌سازی کالاهای اساسی، رئیس‌کل بانک مرکزی از تداوم گرانی‌ها تا تکمیل ذخیره‌سازی کالاهای اساسی خبر داده است.

محمود بهمنی با بیان اینکه احتمال افزایش در قیمت کالاهای اساسی اولویت بندی شده به‌صورت موقتی در بازار وجود دارد به ایلنا گفت: اولویت بندی تخصیص نرخ ارز به کالاهای اساسی تا تکمیل ذخیره‌سازی‌ این کالا‌ها ادامه خواهد یافت و در شرایط تحریمی نرخ مرجع ارز تغییری نخواهد کرد. وی با بیان اینکه با تکمیل ذخیره‌سازی‌ کالاهای اساسی در شرایط تحریمی، قیمت‌ها روند نزولی خواهد گرفت از اولویت بندی نرخ ارز در شرایط تحریمی دفاع کرد و گفت:

این اولویت بندی در راستای حفظ ذخایر ارزی کشور بوده و بانک مرکزی در تلاش است که نرخ ارز را در حالت تعادلی و شناور قرار داده و از ارزان فروشی آن خودداری کند.بهمنی تصریح کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی اولویت بندی شده مقطعی خواهد بود چرا که با تکمیل ذخیره‌سازی‌ کالاهای اساسی در شرایط تحریمی، قیمت‌ها روند نزولی خواهد داشت.

آغاز برخورد قاطعانه با گرانفروشان

در همین حال مرتضی تمدن، استاندار تهران روز گذشته با اعلام آغاز برخورد با گرانفروشان شیر و لبنیات اعلام کرد: برخی تولیدکنندگان لبنیات تابع ضوابط قانونی برای نرخ‌گذاری نیستند و از روز گذشته برخورد قاطعانه با گرانفروشان آغاز شده است.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مرتضی تمدن با بیان اینکه بعضی از تولیدکنندگان لبنیات تابع ضوابط قانونی برای نرخ‌گذاری نیستند، گفت: از دیروز برخورد قاطعانه با گرانفروشان لبنیات آغاز شده است. وی درباره افزایش قیمت لبنیات در استان تهران افزود: ‌عده‌ای از دامداران و کارخانه‌های لبنیات دست در دست هم داده‌اند تا مردم را اذیت کنند اما ما اجازه چنین کاری را به آنها نخواهیم داد. از تمام ظرفیت‌های قانونی علیه این افراد استفاده می‌کنیم و برخورد قاطعانه استانداری تهران با گرانفروشان لبنیات از دیروز آغاز شده است.

اعلام قیمت جدید لبنیات

از سوی دیگر سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تشکیل کار‌گروهی برای بررسی قیمت لبنیات خبر داده و گفت: با توجه به اینکه در جلسه قبل برای بررسی قیمت لبنیات کارگروه تشکیل شد، قرار است این کار‌گروه مواردی را آنالیز کرده و در جلسه امروز مطرح کند.حسن رادمرد افزود: قرار است این کار‌گروه قیمت نهاده شیر خام و هزینه‌های صنعت لبنی و دامداری را محاسبه کرده و در جلسه بعدی(یکشنبه) برای اعلام قیمت لبنیات براساس آن تصمیم‌گیری کند.

منبع: همشهری آنلاین