همشهری آنلاین: هفته فرهنگی ایران در روسیه با حضور بیش از 50 هنرمند ایرانی از 10 تا 17مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، رایزن فرهنگی ایران در روسیه گفت: هفته فرهنگی ایران در روسیه با حضور بیش از 50 هنرمند از رشته‌های مختلف هنری و اصحاب فرهنگ در روسیه برگزار می‌شود.

ابوذر ابراهیمی ترکان افزود: طبق تفاهم نامه‌ای که در سفر آودیف وزیر وقت فرهنگ روسیه به تهران امضا شد، امسال(2012) هفته فرهنگی ایران در روسیه برگزار می‌شود و در سال 2013 نیز هفته فرهنگی روسیه در ایران برپا خواهد شد.

رایزن فرهنگی ایران در روسیه همچنین از حضور 4 روزه سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روسیه به مناسبت برگزاری این هفته فرهنگی خبرداد که نشان از اهمیت برگزاری این هفته فرهنگی در روابط دو کشور ایران و روسیه دارد.

در این هفته فرهنگی فیلم‌های ایرانی که به زبان روسی دوبله شده است به نمایش درمی‌آید و علاوه بر آن آثاری از صنایع دستی ایرانی از جمله میناکاری، شیشه، خاتم‌کاری، لباس‌های سنتی و همچنین هنرهای نقاشی، مجسمه‌سازی و عکس نیز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

علاوه بر صنایع دستی گروه موسیقی سنتی ایرانی به اجرای موسیقی اصیل ایرانی خواهد پرداخت در رشته خطاطی و هنر خوشنویسی نیز جلیل رسولی از خوشنویسان مطرح و چیره دست کشورمان به ارائه آثار خواهد پرداخت.

هفته فرهنگی ایران در روسیه به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات و با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها