درباره کتاب چنین آمده است:
علیرغم تلاشهای زیادِ صورت گرفته هنوز سخت است تعریفی برای روابطعمومی ارائه کنیم. بطورکلی مشکل این حوزه مطالعاتی این است که بسیاری از ایدههای اصلی آن بهسادگی توسط بخشهای بازاریابی، منابع انسانی یا دیگر اجزای یک سازمان، اقتباس میشوند.
با این حال، روابطعمومی رشتهای روبهرشد است که باعث میشود سهم قابل توجهی در اقتصاد داشته باشد.
مهارتهای کلیدی که کارمندان روابطعمومی به آنها نیاز دارند عبارتند از مهارتهای نوشتاری، تجربه عملی و مهارتهای حل مسئله. در این میان قابلیت کار تیمی هم در سطح بالایی قرار میگیرد.
حقیقت این است که روابطعمومی موضوعی پیچیده و چند وجهی است و بر نظریهها و کنشهای مرتبط با حوزههای مختلف و متنوعی مانند مدیریت، رسانه، ارتباطات و روانشناسی مبتنی است.
در این کتاب این پیوندها را بررسی میکنیم. به احتمال زیاد خوانندگان این کتاب درک کلی از موضوع مییابند و میتوانند در پایان کتاب تعاریفی که خود از این مفهوم در ذهن دارند را تکامل بخشند.