تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹

همشهری‌آنلاین: کتاب روابط عمومی زمینه‌ها و ابزارها از سری کتابهای انتشارات همشهری‌ منتشر شد

این کتاب که به قلم جوانا فاوکس، جان هیتچینس و آلیسون تیکر است، توسط مهرداد ملایی ترجمه و در سال 1389 در 1500 نسخه به قیمت 2200 تومان به چاپ رسید است.

درباره کتاب چنین آمده است:

علی‌رغم تلاش‏های زیادِ صورت گرفته هنوز سخت است تعریفی برای روابط‏‌عمومی ارائه کنیم. ب‏طورکلی مشکل این حوزه مطالعاتی این است که بسیاری از ایده‏‌های اصلی آن به‏‌سادگی توسط بخش‏های بازاریابی، منابع انسانی یا دیگر اجزای یک سازمان، اقتباس می‏‌شوند.

با این‏ حال، روابط‏‌عمومی رشته‏‌ای روبه‌‏رشد است که باعث می‏‌شود سهم قابل توجهی در اقتصاد داشته باشد.

مهارت‏های کلیدی که کارمندان روابط‏‌عمومی به آن‏ها نیاز دارند عبارتند از مهارت‏های نوشتاری، تجربه عملی و مهارت‏های حل مسئله. در این میان قابلیت کار تیمی هم در سطح بالایی قرار می‏‌گیرد.

حقیقت این است که روابط‏‌عمومی موضوعی پیچیده و چند وجهی است و بر نظریه‏‌ها و کنش‌‏های مرتبط با حوزه‏‌های مختلف و متنوعی مانند مدیریت، رسانه، ارتباطات و روان‏شناسی مبتنی است.

در این کتاب این پیوندها را بررسی می‏‌کنیم. به احتمال زیاد خوانندگان این کتاب درک کلی از موضوع می‌یابند و می‏‌توانند در پایان کتاب تعاریفی که خود از این مفهوم در ذهن دارند را تکامل بخشند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها