همشهری آنلاین: رییس سازمان امور سینمایی از اضافه شدن 50 سالن تا اردیبهشت سال آینده(1392) به ظرفیت سالن‌های سینمایی کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، جواد شمقدری، با بیان آنکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور سینمایی به تولید فیلم های ارزشی و فاخر اهتمام و توجه ویژه‌ای دارند، افزود: تولید فیلم های ارزشی اکنون رو به افزایش و مورد استقبال چشمگیر مخاطبان قرار گرفته است.

وی گفت: مصمم هستیم تولید آثار سینمایی به سمت خانواده و آثار ارزشی پیش برود و روز به روز شاهد رشد و افزایش تولید این آثار از نظر کمی و کیفی باشیم.

رییس سازمان امور سینمایی ادامه داد: جایگاه سینمای ایران خوشبختانه با اهتمام ویژه دولت دهم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر کمی و کیفی ارتقاء یافته و قابل مقایسه با دوره‌های گذشته نیست.

شمقدری به ساخت و تجهیز سالن‌های سینما در کشور اشاره کرد و از اضافه شدن 50 سالن سینمایی تا اردیبهشت سال آینده (1392) در کشور خبر داد.

وی همچنین به افتتاح پردیس سینمایی هویزه مشهد که هفته گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهر به بهره‌برداری رسید، اشاره کرد و یادآور شد: کیفیت اینگونه سالن‌های بازسازی شده، حتی از پردیس‌های سینمایی تهران نیز بهتر و کامل‌تر است، به گونه‌ای که می‌توان پنج فیلم سینمایی را در آنها نمایش داد.

رییس سازمان امور سینمایی گفت: افتتاح و تجهیز سینماهای کشور بیانگر آن است که سینمای ایران یک سینمای رو به رشد و برخوردار از پیشرفت و ترقی است.

شمقدری یادآور شد: رویکرد دولت دهم آن است که سینمای ایران روز به روز از ظرفیت‌ها و امکانات بهتر و مناسب‌تری برخوردار شود.

به گفته وی، ارتقاء و بهبود وضعیت موجود سینما، حرکت پر شتاب به سمت تولید آثار ارزشی فاخر و خلاق، تجهیز و ساخت سالن‌های سینما در کشور، تعامل سازنده با سینماگران و حضور فعال در عرصه‌های بین‌المللی از جمله اولویت‌های سازمان امور سینمایی است.

رییس سازمان امور سینمایی درباره تشکیلات جدید این سازمان توضیح داد: سازمان امور سینمایی یک سازمان گسترده و بزرگ است و زیرساخت‌های آن ایجاد شده است.

شمقدری اضافه کرد: اکنون وارد مرحله اجرا شده‌ایم و بودجه لازم در مجلس تصویب و ردیف مستقل سازمان امور سینمایی نیز در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان امور سینمایی ادامه داد: اکنون ساماندهی صنوف مختلف را در دستور کار قرار داده‌ایم و روند رو به رشد را در همه زمینه‌ها در عرصه سینمای کشور را شاهد هستیم.