به گزارش ایلنا، او با بیان اینکه این نقاشی روی ۱۳۰ دیوار به هم پیوسته در دو سوی بزرگراه یادگار امام (ره) کشیده شده است، گفت: این پروژه از نظر وسعت و ابعاد، وسیعترین پروژه نقاشی با محوریت یک موضوع است که در شهر تهران اجرا شده است.
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، این نقاشی دیواری، از تقاطع خیابان آزادی تا تقاطع خیابان امام خمینی (ره) را در بر میگیرد و نه تنها بزرگترین نقاشی دیواری ایران، بلکه بزرگترین نقاشی دیواری شناخته شده در دنیا است.
او با تاکید بر اینکه طراحی این نقاشی با توجه به موضوع، محیط، معماری، مسائل اجتماعی و فرهنگ عمومی منطقه و مخاطبان صورت گرفته است، گفت: تنها برای تایید طرح نهایی بیش از دوماه کار فشرده توسط هفت طراح صورت گرفته است که این نشان دهنده اهمیت آن است.
شوشتری با بیان اینکه این نقاشی به منظور بهسازی و ساماندهی جدارههای بزرگراه یادگار امام (ره) کشیده شده است، ادامه داد: کفسازی پیاده راه این محدوده همزمان با این نقاشی انجام شد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در مورد موضوع نقاشی که در بزرگراه یادگار امام به تصویر در آمده است، گفت: با توجه به نام بزرگراه، موضوع نقاشی در ارتباط با همه رخدادها و مسائلی است که مرتبط با حضرت امام راحل (ره) در دوران انقلاب اسلامی اتفاق افتاده و به عنوان یادگارهای ایشان شناخته میشود.
او با بیان اینکه با توجه به نام بزرگراه، موضوع نقاشی به تصویر درآمده به شکل مفهومی، رهبری حضرت امام (ره) در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است، ادامه داد: محور اصلی نقاشی دیواری مراحل مختلف انقلاب اسلامی ایران و رهبری امام خمینی (ره)، شکلگیری انقلاب در دهه ۴۰، صحنههای پیروزی در سال ۵۷، جنگ تحمیلی، شهدای مناطق ۹و ۱۰، پیروزی در جنگتحمیلی و صحنههایی از رحلت امام راحل (ره) است.
به گفته او اگرچه یادگار امام (ره) تداعی کننده یاد و خاطره مرحوم حاج سید احمد آقا، فرزند امام راحل (ره) است اما با توجه به مفاهیم و رخدادهای متعدد و گستردهای که در واژههای یادگار امام (ره) نهفته است، موضوع نقاشی در برگیرنده مسائل مرتبط با وقایع دوران رهبری ایشان است.
شوشتری با بیان اینکه این وقایع به صورت مرتبط در بیش از ۸۰ دیوار به تصویر درآمده است، ادامه داد: با توجه به تقاطعهای بزرگراه با خیابانهای فرعی، عناصر محیطی، بصری و مفهومی در جدارههای بزرگراه، این نقاشی کلیت، پیوستگی موضوعی و هماهنگیهای شکلی خود را حفظ کرده است.
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران این نقاشی در منطقه ۱۰ بیشتر با رنگ روغن و در منطقه ۹ بیشتر با رنگ اکریلیک به تصویر در آمده است.