رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اجرای استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی با شرکت‌های بزرگ بورسی در حوزه بازار سرمایه آغاز می‌شود.

به گزارش همشهری، علی صالح‌آبادی روز یکشنبه در همایش استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی (IFRS) افزود: شرکت‌های بزرگ بورس با دراختیار داشتن امکانات مناسب در بخش مالی و تعامل با شرکت‌های خارجی می‌توانند گزارش‌های مالی خود را به‌صورت بین‌المللی منتشر کنند. او با اشاره به اجرای اصل 44و ورود شرکت‌های بزرگ به بازار سرمایه گفت:

بسیاری از شرکت‌های فعال بازار سهام، با سایر کشورها در تعامل هستند و مجموعه عوامل فوق نشان می‌دهد که باید به سمت استانداردهای حسابداری بین‌المللی حرکت کنیم. صالح‌آبادی تأکید کرد: مطالبه سرمایه‌گذاران خارجی دریافت اطلاعات یکسان و قابل مقایسه برای تصمیم‌گیری است ضمن اینکه شرکت‌ها باید بتوانند با کمترین هزینه منابع مالی مورد نیاز خود را از سراسر دنیا تأمین کنند که تحقق این امر در گرو ارائه گزارش‌های استاندارد بین‌المللی است.

او افزود: نهاد ناظر بازار سرمایه تأکید دارد که شرکت‌های بورس باید به سمت استفاده از استانداردهای بین‌المللی حرکت کنند. سخنگوی سازمان بورس گفت: صدور مجوز استفاده استانداردهای حسابرسی بین‌المللی، نقطه عطفی در تاریخ اقتصاد ایران است که باید به نحو احسن از آن بهره برد. او افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار در حال تهیه پیش‌نویس نقشه راه استفاده از استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی است که این نقشه راه پس از تدوین در اختیار صاحب‌نظران و اهالی فن قرار می‌گیرد تا بتوانیم چشم‌انداز مناسبی را برای اجرای این طرح پیش‌بینی کنیم.

منبع: همشهری آنلاین