همشهری آنلاین: هافبک مجاری هانوفر پس از به ثمر رساندن گلی بسیار دیدنی از زمین بازی اخراج شد.

نتایج دیدارهای هفته سوم بوندس‌لیگا بدین شرح است:

آگسبورگ صفر - وولفسبورگ صفر

هفته سوم بوندس‌لیگا طبق روال معمول شامگاه جمعه با انجام یک دیدار آغاز شد. در این مسابقه وولفسبورگ به خانه آگسبورگ رفت. تلاش دو تیم پس از یک هفته استراحت نتیجه‌ای بهتر از تساوی در بر نداشت. بوندس‌لیگا به دلیل برگزاری بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی هفته گذشته برگزار نشد.

بوروسیا دورتموند سه - بایر لورکوزن صفر

دورتموند، قهرمان دو فصل گذشته بوندس‌لیگا، این دیدار را نسبت به مهمان خود بسیار بهتر آغاز کرد. گل دقیقه ۲۹ ماتس هوملز و دو گل بلاشیکوفسکی و لواندوفسکی کار مهمان کم‌خطر را یک سره کرد. این چهاردهمین پیروزی دورتموند در شانزده دیدار خانگی اخیر است. شاگردان یورگن کلوپ با توجه به وضعیت جدول به نظر می‌رسد کار بسیار دشواری در کسب سومین قهرمانی پی‌درپی در پیش داشته باشند.

بایرن مونیخ سه - ماینتس یک

توفان بایرن مونیخ در فصل جدید همچنان خانه حریفان را ویران می‌کند. شاگردان یوپ هاینکس در سومین دیدار تنها ۱۰۱ ثانیه زمان نیاز داشتند تا دروازه مهمان خود را فرو بریزند. ماریو مانجوکیچ با این گل رکورد جدیدی در میان بازیکنان تازه‌وارد به این باشگاه ثبت کرد: ۶ گل در ۵ دیدار. شواین‌اشتایگر و کروس دیگر گلزنان مونیخ بودند. ماینتس در دقیقه ۵۸ از روی نقطه پنالتی توسط سولوی دروازه مانوئل نویر را گشود.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ دو - نورنبرگ سه

این مسابقه را نورنبرگ بهتر آغاز کرد و در طول تنها ۱۶ دقیقه دو گل به حریف زد. گلادباخ اما رفته رفته ابتکار عمل را به دست گرفت و نه تنها گل‌های خورده را جبران کرد، بلکه تا آستانه پیروزی هم پیش رفت. دو اشتباه داوری اما این بخت را از میزبان گرفت. هیروشی کیوتاکه که در فصل جاری به نورنبرگ پیوسته، بی‌تردید ستاره این تیم در دیدار شنبه (25 شهریور) بود. کیوتاکه دو پاس گل داد و گل سوم را هم به ثمر رساند.

اشتوتگارت صفر - فورتونا دوسلدورف صفر

اشتوتگارت پس از آبروریزی هفته دوم (شکست یک بر شش از مونیخ) با پنج تغییر به میدان آمد. دوسلدورف اما آن‌قدر منظم بازی کرد که کار بر شاگردان برونو لابادیا بسیار دشوار شد. اشتوتگارتی‌ها از میانه‌های نیمه دوم وارد بهترین مرحلۀ بازی خود شدند، اما نتوانستند گل بزنند. این بازی علی‌رغم موقعیت‌های بی‌شمار دو طرف، بدون گل به پایان رسید. اشتوتگارت در ۹ دیدار پیشین خود پیروز نبوده است.

هانوفر سه - وردربرمن دو

دربی شمال یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته سوم بود. میزبان این میدان در طول تنها ۱۰ دقیقه دو گل به ثمر رساند. گل نخست وردربرمن از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۲۶، اما کم کم کفه ترازو را به سود شاگردان توماس شاف پایین کشید. برمن در نیمه دوم بسیار بهتر بود و در دقیقه ۷۴ گل تساوی را هم زد. گل سوم این تیم قربانی خطای داوری شد و در نهایت ضربه برگردان سابولچ هوستی، هافبک مجارستانی هانوفر، کار را بر برمن تمام کرد.

اخراج به دلیل شادی غیرقانونی

به گزارش دویچه‌وله، این سومین شکست پی‌درپی وردربرمن در هانوفر بود؛ رکوردی که آخرین بار ۴۵ سال پیش رقم خورده بود. هوستی مجارستانی که در فصل جاری به خط میانی هانوفر پیوسته، پس از زدن گل پیروزی پیراهنش را از تن درآورد، از توری محافظ دور زمین بالا رفت و با تماشاگران به شادی پرداخت. داور هم برای درآوردن پیراهن و همچنین خوش و بش با تماشاگران در حین بازی، دو کارت زرد پی‌درپی به او داد و هافبک میزبان را از زمین اخراج کرد.

گرویتر فورت صفر - شالکه دو

شالکه این دیدار را بهتر آغاز کرد. شاگردان هوب استیونس در عین حال نتوانستند از موقعیت‌های کم‌شمار اما خطرناک نیمه نخست به درستی استفاده کنند. این وضعیت تا سه دقیقه پس از به صدا درآمدن سوت آغاز نیمه دوم ادامه داشت تا این‌که شوت استثنایی یولیان دراکسلر از فاصله ۲۵ متری دروازه فورت را فرو ریخت. پس از نخستین گل دراکسلر در فصل جدید، هولتبی در دقیقه ۸۸ دومین گل شالکه و دومین گل فصل خود را به ثمر رساند.

فرایبورگ پنج - هوفن‌هایم سه

پرگل‌ترین دیدار هفته سوم بوندس‌لیگا را این دو تیم عصر یکشنبه (۱۶ سپتامبر/ ۲۶ شهریور) برگزار کردند. گل‌های فراوان البته به معنای کیفیت بالای بازی نبود. بازیکنان فرایبورگ و هوفن‌هایم در تمام مدت بازی لحظه‌ای آرام و قرار نداشتند و بلافاصله بازی را از دفاع به حمله منتقل می‌کردند. اما حملات بدون حمایت لازم در خطوط پشتی انجام می‌شد و مدافعین پر اشتباه دو تیم بارها در تله‌ای مشابه گرفتار شدند.

آینتراخت فرانکفورت سه - هامبورگ دو

هفته سوم بوندس‌لیگا شامگاه یکشنبه با دیدار پرگل این دو تیم به پایان رسید. این نبرد پر برخورد یک اخراجی هم در پی داشت. پتر ییراشک، هافبک چک‌تبار هامبورگ، در ثانیه‌های پایانی نیمه نخست با کارت قرمز داور جریمه شد. مهمان بازنده این دیدار در هفته‌های آینده باید با دورتموند، گلادباخ و هانوفر روبه‌رو شود. هامبورگ بدون امتیاز از سه دیدار در مکان هفدهم جدول فصل جاری است. فرانکفورت تازه‌وارد دوم است.

 

منبع: همشهری آنلاین