تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۳

همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون مدت‌ها پیش از آغاز مرحله داغ رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقیبانش را تحت تاثیر قرار داد

او رکوردی تاریخی را در جمع‌آوری کمک‌های مالی رقابت‌های انتخاباتی ثبت و تاکنون 26 میلیون دلار جمع آوری کرده است.
اشپیگل آنلاین گزارش داد، پاتی زولیس دویل، مدیر تبلیغاتی این سناتور دموکرات اعلام کرد این رقم هنوز جدای از 10 میلیون دلاری است که وی از رقابت‌های انتخاباتی سنا در اختیار دارد.
با این 26 میلیون دلار کلینتون به اندازه‌ای پول دارد که هیچ یک از دیگر نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ آمریکا ظرف سه ماه اول فعالیت‌شان جمع کرده‌اند. تاکنون رکورد جمع‌آوری این رقم ظرف این مدت زمانی 13.5 میلیون دلار و متعلق به سناتور جمهوری خواه فیل گرام در سال 1995 بوده است.
دویل گفت با این رقم اهداف و انتظارات تیم تبلیغاتی کلینتون بیش از آنچه تصور می‌کردند، برآورده شده است. وی تاکید کرد که 80 درصد این رقم‌ها از اسکناس‌های کم‌تر از 100 دلار تشکیل شده است. 4.2 میلیون دلار این رقم از طریق اینترنت جمع آوری شده است و در مجموع 50 هزار نفر از 50 ایالت آمریکا در ارایه این کمک‌های مالی سهیم بوده‌اند.
جان ادواردز، یکی از بزرگ‌ترین رقیبان هم‌حزبی کلینتون بنا به اعلام تیم تبلیغاتی‌اش در سال جاری میلادی بیش از 14 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است که در حال حاضر بیش از دو برابر رقمی است که وی در سه ماهه اول رقابت‌های دوره پیشین ریاست جمهوری آمریکا در سال 2004 جمع آوری کرده بود. در همین حال، باراک اوباما دیگر نامزد دموکرات‌ها برای رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا هنوز میزان رقم دریافتی‌اش از کمک‌های مالی را اعلام نکرده است.
نامزدهای ریاست جمهوری باید میزان پول دریافتی‌شان را تا روز شنبه آینده به کمیسیون انتخاباتی آمریکا اعلام کنند. عواید نامزدها در نخستین دوره زمانی به صورت دقیق از سوی افکار عمومی دنبال می‌شود، زیرا اغلب درباره این ارقام در مقاطع آتی رقابت‌ها سخن گفته می‌شود.