گروه شهری: بهره‌برداری از باغ موزه دفاع‌مقدس که از هفته پیش آغاز شده، بازتاب زیادی بین مسئولان و فرماندهان دوران دفاع‌مقدس داشته است.

در همین ارتباط فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: باغ موزه دفاع‌مقدس در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع‌مقدس بسیار اثرگذار خواهد بود و تمامی مردم باید تالارهای هفت‌گانه باغ موزه دفاع‌مقدس را تماشا کنند. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری احداث باغ‌موزه دفاع‌مقدس را اقدامی قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: این مجموعه ارزش بسیار زیادی در انتقال ارزش‌های دفاع‌مقدس به نسل فعلی و آینده خواهد داشت،

چرا که امیدوار هستیم نسل فعلی این کشور بیش از گذشته بتواند کشور را در مسیر موفقیت به پیش ببرد. وی با تأکید بر اینکه انتقال ارزش‌های دفاع‌مقدس تأثیر شگرفی در روحیه نسل‌های جدید خواهد داشت، عنوان کرد: با تفسیری که شهردار تهران از این مجموعه نشان دادند، مشخص است که باغ موزه دفاع‌مقدس در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع‌مقدس بسیار اثرگذار خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: یکی از نکات قابل توجه باغ موزه دفاع‌مقدس آن است که در طراحی این مجموعه تنها به نمایش تجهیزات جنگی و ادوات ظاهری پرداخته نشده، بلکه وارد حوزه ماهیت‌ها شده و به انتقال ارزش‌ها توجه داشته‌اند؛ بنابر این به‌نظر می‌رسد تأکید بر بخش مفهومی دفاع‌مقدس تأثیرگذاری بالایی را نیز به‌دنبال خواهد داشت. دریادار سیاری در ادامه افزود:

براساس تأکید شهردار تهران، توجه کمتری به شکل ظاهری جنگ تحمیلی صورت گرفته و تلاش اصلی بر ماهیت دفاع‌مقدس معطوف بوده است، بنابر این تمامی مردم باید تالارهای هفت‌گانه باغ‌موزه دفاع‌مقدس را تماشا کنند. فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با اشاره به استقرار ادوات و تجهیزات نیروی دریایی در باغ موزه دفاع‌مقدس، ابراز داشت: نیروی دریایی تنها نیرویی است که نمی‌تواند ادوات خود را مستقر کند، با وجود این، ماکت ناوشکن و ماکت ناو موشک انداز پیکان در این مجموعه وجود دارد.

قدردانی از شهردار برای بهره‌برداری از باغ موزه دفاع‌مقدس

همچنین رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم اقدامات صورت‌گرفته در تجهیز باغ موزه دفاع‌مقدس را ماندگار و ارزشمند توصیف کرد و گفت: خدمات و زحمات زیادی در این مسیر صورت گرفته است و باید از شهردار تهران و تمامی کسانی که در بهره‌برداری از باغ‌موزه دفاع‌مقدس زحمت کشیدند، تشکر کرد.

عبدالرضا عزیزی با اشاره به افتتاح باغ موزه دفاع‌مقدس، تصریح کرد: نسل جوان باید از این طریق با حماسه‌های دفاع‌مقدس بیش از پیش آشنا شود تا بتواند روحیه ایثار و شهادت را در خود تقویت کرده و در مقابل تهدیدهای استکبار و صهیونیسم از وطن اسلامی خود پاسداری کند. وی با اشاره به بازدید خود از باغ موزه دفاع‌مقدس، گفت: اقدامات صورت گرفته در اینجا اقدامات ماندگار و بسیار ارزشمندی است و بازدید از تالارهای باغ موزه نیز باعث تداعی خاطرات جنگ برای رزمندگان است. نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین باغ‌موزه دفاع‌مقدس را مجموعه‌ای فوق‌العاده با استفاده از فناوری‌های مدرن روز عنوان کرد.

منبع: همشهری آنلاین