همشهری آنلاین: نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه 15 مرداد با حمله به منزل عبد العزیر الدویک رییس مجلس ملی فلسطین در رام الله او را ربودند.

به گزارش منابع خبری شاهدان عینی در فلسطین اعلام کردند که حدود 20 خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، منزل عزیز الدویک رییس پارلمان فلسطین را در کرانه‌ باختری محاصره کرده و وی را ربودند.

پیشتر نیروهای اسرائیلی دو بار دیگر اقدام به محاصره خانه الدویک کرده بودند اما موفق به دستگیری وی نشدند

سخنگوی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما حماس را یک جنبش تروریستی می‌دانیم و الدویک هدف ما برای دستگیری بوده است.

درپی ربودن رییس پارلمان فلسطین، اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین این اقدام نیروهای اشغالگر را محکوم کرده و آن را به اقدام دزدان دریایی تشبیه کرد و آزادی هر چه سریعتر الدویک و دیگر نمایندگان و وزرای دولت حماس را خواستار شد.

همسر الدویک نیز تاکید کرد که سربازان رژیم صهیونیستی کامپیوتر و دیگر اسناد و مدارک مربوط به پارلمان فلسطین را به همراه دویک ضبط کرده‌اند.

صائب عریقات مذاکره کننده‌ ارشد فلسطین نیز به شدت دستگیری رییس پارلمان فلسطین را محکوم کرده و تاکید کرد که تشکیلات خودگردان این اقدام را محکوم کرده و اسراییل را مسوول حفظ جان الدویک می‌داند.

از سوی دیگر رئیس پارلمان اروپا اقدام رژیم صهیونیستی را در ربودن رئیس مجلس فلسطین به دلیل این که خواستار برقراری آتش بس فوری شده بود، محکوم کرد.
   
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بروکسل، جوزف بورل روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دستگیری عبدالعزیر الدویک به هیچ وجه قابل قبول نیست. من از طرف پارلمان اروپا از مقامات اسرائیل می‌خواهم او را فوراً آزاد کنند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنین روز 29 ژوئن ده ها نفر از رهبران حماس از جمله هشت وزیر کابینه دولت خودگردان فلسطین و 20 تن از نمایندگان پارلمان را اسیر کردند.

بازداشت این نمایندگان و وزرا به بهانه‌ اسارت سرباز اسراییلی صورت گرفته است.

منابع پزشکی فلسطین هم روز یکشنبه اعلام کردند شنبه شب یک کودک فلسطینی بر اثر حمله‌ هوایی نیروهای اشغالگر به رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسید.

براساس این گزارش، از آغاز عملیات‌های نظامی نیروهای اشغالگر که از 28 ژوئن آغاز شده تاکنون دست کم 169 فلسطینی شهید شده‌اند.