همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال جوانان ایران با پیروزی بر تایلند و صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا جواز حضور در مسابقات جوانان جهان را بدست آورد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال جوانان ایران در مرحله حذفی رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا به مصاف تایلند رفت و به پیروزی سه بر یک رسید. ملی‌پوشان ایران پیش از این برابر استرالیا، چین تایپه و هند به برتری رسیده و بدون شکست به این مرحله صعود کرده‌بودند.

ست نخست

ملی‌پوشان والیبال ایران که در همه بازی‌های قبلی خود پیروز شده بودند، در شروع این دیدار قدری حریف را دست کم گرفتند. اگرچه تایلند در والیبال آسیا محلی از اعراب ندارد و کمتر کسی برای چنین تیمی برابر ایران شانس پیروزی قائل بود، اما در شروع مسابقه بخت با چشم بادامی‌های تایلند یار بود. اشتباه‌های ساده از دفاع روی تور ایران موجب شد تا در نهایت ست نخست این دیدار با امتیاز 25-22 به سود تایلند تمام شود.

ست دوم

تیم ملی والیبال ایران ست دوم را خیلی خوب آغاز کرد. بازی خوب شهاب احمدی و میلاد عبادی پور کاملا تیم ایران را متحول کرده بود. شاگردان نفرزاده اختلاف امتیازهای خود را با حریف به عدد 10 رسانده بودند. بازی هماهنگ و منسجم تیم ایران تحسین حاضران در سالن را برمی‌انگیخت و موجب می‌شد با فریادهای ایران ایران سال را به لرزه در آورد.

سرویس‌های خوب نصر اصفهانی و دریافت‌های عالی از عبادی‌پور کار را برای حریف سخت می‌کرد. در نهایت ست دوم این دیدار با امتیاز 25-14 به سود ایران تمام شد.

ست سوم

در ست سوم بازی نیز ایران صاحب توپ و میدان بود. تایلندی‌ها حرفی برای گفتن نداشتند. رزاقی با سرویس‌های زیبای خود تمام برنامه‌های تدافعی حریف را برهم می‌ریخت. شهاب احمدی از پاس‌های کوتاه رزاقی به خوبی امتیاز می‌گرفت. محمد امیر محمد با پروازهای زیبای خود بالاتر از خط دفاعی نه چندان بلند تایلند امتیاز می‌گرفت. ایران در این ست با امتیاز 25-14 پیروز شد تا با راهیابی به جام جهانی تنها یک ست فاصله داشته باشد.

ست چهارم

حسین آبادی بدون تردید ستاره ایران در ست پایانی بود. بلند قامتان ایران از چپ و راست زمین تایلند را مورد آماج حملات خود قرار داده بودند. بازیکنان تایلند که 10 امتیاز از ایران عقب افتاده بودند دیگر انگیزه ای برای بازی نداشتند و به دفعات سرویس‌های خود را خراب می‌کردند. فلاح هم که در ست آخر خیلی خوب ظاهر شد، نقش بسزایی در پیروزی ایفا کرد. در نهایت ست چهارم هم با امتیاز 25-12 به سود ایران تمام شد.

در نهایت تیم ملی والیبال جوانان ایران با نتیجه 3بر یک و امتیازهای (25-22، 14-25، 14- 25و 12، 25) تایلند را شکست داد و به جام جهانی والیبال جوانان صعود کرد. شاگردان نفرزاده باید فردا در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی والیبال آسیا به مصاف برنده مسابقه چین و چین تایپه بروند.

از دیگر بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های والیبال جوانان آسیا تیم ملی جوانان هندوستان با برتری 3 بر یک در برابر کره جنوبی، اولین صعود کننده به رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان لقب گرفت.

اولین ست این دیدار با نتیجه 25- 19 به سود تیم ملی کره جنوبی پایان یافت . در ست‌های دوم، سوم و چهارم این دیدار نیز تیم ملی هندوستان به ترتیب با امتیازهای 25-18، 25-22 و 30-28 به برتری دست یافت تا در مجموع ست شماری‌ها پیروز این بازی باشد.

تیم ملی ژاپن نیز با شکست 3 بر صفر تیم استرالیا مجوز حضور در رقابت های قهرمانی جوانان جهان را بدست آورد. در این دیدار، تیم ژاپن در سه ست متوالی و با امتیازهای 25-20، 25-17 و 25- 22 تیم استرالیا را مغلوب کرد تا با حضور در جمع چهار تیم برتری رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا، جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان را بدست آورد.

با پیروزی 3 بر صفر ژاپن در این دیدار، این تیم شش بازی پی در پی خود را 3 بر صفر پشت سر گذاشت. ژاپن تاکنون حتی یک ست نیز به حریفان واگذار نکرده است.

منبع: همشهری آنلاین