همشهری آنلاین: معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر در شهر حلب سوریه، تصریح کرد: حامیان خارجی و تامین کنندگان سلاح و مواد انفجاری برای گرو‌ه‌های تروریستی، در این جنایت سهیم هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به انفجارهای اخیر در شهر حلب، اقدام گروه‌های تروریستی را که با مقاصد ضد بشری به وقوع پیوسته، به شدت محکوم و با خانواده‌های قربانیان حوادث مزبور ابراز همدردی کرد.

وی ارتکاب چنین جنایات هولناکی را نمایانگر ضعف و استیصال گروه‌های تروریستی در مقابل اراده راسخ ملت سوریه دانست و تأکید کرد: اینگونه اقدامات، عزم و اراده ملت مقاوم سوریه برای صیانت از آرمان‌های بلند پایداری در برابر تجاوزات بیگانگان را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

امیرعبداللهیان همچنین افزود: بی تردید حامیان خارجی و تامین کنندگان سلاح و مواد انفجاری برای این گرو‌ه‌ها، در این جنایت سهیم هستند.

وی با تأکید بر ضرورت اهتمام فراگیر برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مشکل سوریه، تداوم ثبات و امنیت منطقه را در گرو التزام همسایگان سوریه در کنترل مرزهای همجوار با این کشور دانست.