همشهری آنلاین: دهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی به منظور انتخاب شورای مرکزی این حزب، پنج‌شنبه 13 مهر ماه با حضور جمعی از مسئولین کشوری و اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه و با سخنرانی «محمدنبی حبیبی» دبیر کل موتلفه اسلامی در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، «محمدنبی حبیبی» دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در این کنگره که با شعار «پیش به سوی دولت و جامعه نمونه اسلامی با گفتمان رهبری» برگزار شد گزارشی از عملکرد سه سال گذشته این حزب ارائه کرد و در ادامه، نشست مجمع عمومی موتلفه به منظور بررسی خط مشی سه سال آینده این حزب بر اساس چشم‌انداز حزب برگزار شد.

حبیب الله عسگر اولادی، سید مصطفی میرسلیم، یحیی آل اسحاق و اسدالله بادامچیان از جمله چهره‌های شناخته شده حزب موتلفه در این کنگره حضور داشتند. حضور آل اسحاق که در رسانه‌ها بارها از وی به عنوان کاندیدای موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نام برده شده است مورد توجه خبرنگاران و مهمانان حاضر در کنگره بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات، سفیر سوریه، حجت‌الاسلام زرگر از ستاد احیای امر به معروف، نماینده حزب الله در تهران، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه، حسن غفوری‌فرد، علی عباسپور تهرانی فرد دبیرکل جامعه اسلامی دانشگاهیان، انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای حزب موتلفه در این مراسم حضور داشتند.

همچنین حضرات آیات نوری همدانی و علوی گرگانی به مجمع حزب موتلفه اسلامی پیام دادند.

«محمدنبی حبیبی» دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در دهمین مجمع عمومی حزب موتلفه در ارائه گزارشی از فعالیت‌های سه سال گذشته این حزب گفت: «در ابتدای دوره نهم موتلفه اسلامی با جریان فتنه و انحرافی رو به رو شدیم. با به کارگیری تدابیر لازم به مقابله با این دو جریان پرداختیم و در چهارچوب بیانات مقام معظم رهبری از هر گونه افراط و تفریط پرهیز کردیم. جریان فتنه و انحرافی قصد نفوذ به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را داشتند که دست‌های توانمند نظام از این مسئله جلوگیری کرد.

وی با اشاره به مضیقه مالی موتلفه در دوره نهم اظهار داشت: با عنایت خداوند و کمک سایر مدیران توانستیم از این مضیقه مالی عبور کنیم. اکثریت افرادی که کارهای مدیریتی موتلفه را انجام می‌دهند هزینه معیشتی خود را در خارج از حزب فراهم می‌کنند و حزب را به عنوان محل اشتغال تلقی نمی‌کنند و حق عضویت هم به حزب می‌پردازند.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه در انتخابات مجلس نهم تمامی ظرفیت موتلفه را در اختیار جبهه متحد اصولگرایان با محوریت جامعتین قرار دادیم، گفت: موتلفه به جای تکیه بر اشخاص به برنامه و تشکیلات متکی بوده است. چشم‌انداز 15 ساله، خط مشی 3 ساله، برنامه بودجه و ساختار منسجم علائمی از اتکای موتلفه به تشکیلات و برنامه بوده است.

سه محور بنیادین چشم انداز 15 ساله موتلفه

حبیبی در ادامه درباره سه محور بنیادین موجود در چشم‌انداز 15 ساله حزب موتلفه گفت: رساندن توان عقیدتی و فکری مجموعه به بالاترین سطح ممکن، توانمندی در حد توان در داشتن برنامه در امور اجرایی کشور و توانمندی برای پرورش مدیران لایق برای اداره کشور از محورهای بنیادین چشم انداز 15 ساله موتلفه اسلامی است. اعتقاد ما بر این است که اگر تشکیلاتی این سه مشخصه را نداشته باشد، حزب نیست.

جوانگرایی در موتلفه از 10 سال پیش آغاز شده است

حبیبی با اشاره به اتهاماتی که به موتلفه وارد می‌شود، گفت: به موتلفه اسلامی اتهام می‌زنند که راه را برای ورود جوانان به حزب باز نکرده و یا در این‌باره کوتاهی‌هایی به عمل آورده است اما جوان گرایی در حوزه معاونت‌ها برای انتخاب مدیران اصلی از 10 سال پیش آغاز شده است. این اتفاق در استان‌ها هم افتاده و در حزب به جای دیوار‌کشی میان دو نسل، تعاون و تعامل برقرار شده است.

وی تاکید کرد: میانگین سنی در حوزه معاونت‌ها به صورت چشمگیری کاهش یافته و متوسط سن در معاونت سازماندهی در دوره قبل 48 سال بود اما در این دوره به 32 سال کاهش یافته است.

آمار عضویت بانوان در موتلفه افزایش یافته است

دبیرکل موتلفه اسلامی درباره کیفیت حضور زنان در این حزب گفت: یکی دیگر از مطالبی که درباره موتلفه گفته مِی‌شود این است که راه را برای ورود بانوان به صورت مشخصی باز نکرده البته ما اعتقاد داریم که باید بیش از این عمل می‌کردیم. در بخش بانوان حزب موتلفه در 95 درصد مراکز استانی و 50 درصد شهرستان‌ها مسئولانی انتخاب و در مجموع 550 جلسه به صورت اداری، همایش‌های استانی و کانون برگزار کرده‌اند.

وی افزود: دوره‌های تخصصی مربوط به مسائل روز بانوان در حزب موتلفه برگزار شده است؛ در سال 1375، 5 درصد از اعضا را بانوان تشکیل می‌دادند که این آمار در سال 81 به 11 درصد و در 5 ساله اخیر به بیش از 30 درصد رسید.

استقلال دادن به بخش جوانان در موتلفه اسلامی

حبیبی با اشاره به اینکه حزب موتلفه اسلامی استقلال خوبی را به بخش جوانان داده است، گفت: بخش جوانان را در حد یک معاونت ارتقا دادیم و در استان‌ها و شهرستان‌ها هم شاخه‌های جوانان حزب تشکیل شد که در اجلاس‌های منطقه‌ای و بین المللی حضور داشته‌اند.

دبیرکل موتلفه اسلامی در ادامه به بیان اعداد و ارقامی از تحصیلات اعضای موتلفه پرداخت و گفت: در سال 81 اعضای دارای تحصیلات لیسانس و بالاتر 32 درصد کل اعضا را تشکیل می‌دادند که به نظرم آمار بالایی بود. در ده ساله اخیر این رقم به 46 درصد رسیده است و با تکیه بر آمار‌های دقیق رایانه‌ای در دوره اخیر آمار میزان تحصیلات اعضای موتلفه درحد لیسانس و بالاتر از آن به 50 درصد ارتقا یافته است.

وی همچنین درباره فراکسیون موتلفه در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فراکسیون موتلفه در دوره هفتم با مدیریت بادامچیان برای اولین بار تشکیل شد که حدود 65 نفر عضو رسمی آن بودند و حدود 50 نفر هم از طرفداران موتلفه در جلسات فراکسیون شرکت می‌کردند.

حبیبی با بیان این مطلب که دولت نهم و دهم خدمات خوبی را در عرصه عمرانی به مردم ارائه کرده است اظهار داشت: مردم از دولت انتظار دارند که تلاش‌ خود را در زمینه شایسته سالاری، استفاده از نیرو‌های متعهد، پرهیز از محدود کردن دایره اجرایی به دوستان و آشنایان به کار گیرد و معتقدیم که بسیاری از مشکلات براساس توجه به فرامین مقام معظم رهبری، دخالت دادن مردم در امور اجرایی و کمک گرفتن از کارشناسان قابل حل خواهد بود.

وی تاکید کرد: رعایت برنامه سند چشم انداز و کمک گرفتن از ظرفیت عظیم ملی از لوازم حل مشکلات است.

دبیر کل موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان تهدیدات خود را از طریق بخش اقتصادی به کار گرفته‌اند گفت: لازمه مقابله با این تهدیدات پرهیز از روش دستوری در اقتصاد اجرایی کردن اصل 44، ارتقا سطح کارشناسان و توانمندی مسئولان دولتی در امر برنامه ریزی، هدایت و نظارت دولت و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است. انتظار مردم حل مسائل معیشتی است و دلال بازی و سفته بازی در بخش ارز ذهن مردم را به خود مشغول کرده است.

موتلفه مورد بی مهری دولت نهم و دهم قرار گرفته است

وی ادامه داد: حزب موتلفه اسلامی در کارنامه خود دفاع بی چون و چرا از اصل نظام را دارد و مورد بی مهری دولت نهم و دهم قرار گرفته است. ما مدافع بخش‌های مثبت دولت بوده‌ایم و البته نقدهایی هم به دولت داریم که در این نقدها سعی کرده‌ایم مصلحت نظام را در نظر بگیریم. از رئیس جمهور انتظار داریم شعارهایی را که مد نظرش بوده یک ضرورت بداند.

حبیبی درباره سیاست فعال جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و خارجی گفت: با هدایت مقام معظم رهبری دستگاه سیاست خارجی از موضع انفعالی خود خارج و به موضع فعالی رسید و جمهوری اسلامی ایران توانست به حق مسلم خود در انرژی صلح آمیز هسته‌ای دست یابد.

موضع درباره «ارتباط با آمریکا»

وی ادامه داد: جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل ارتقا یافته و دشمنانش شکست خوردند. اخیرا زمزمه‌هایی در رابطه با آمریکا شنیده می‌شود که خارج از نظرات و سیاست‌های نظام است؛ به نظر ما موضع آمریکا درباره ایران هیچ تغییری نکرده و آنان دشمنی‌های خود را در عرصه اقتصادی جدی‌تر و علنی‌تر کرده‌اند. در شرایط فعلی با ارتباط با آمریکا کاملا مخالفیم.

وضعیت موتلفه در انتخابات

حبیبی درباره وضعیت موتلفه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: موتلفه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها کاملا مهیاست تا فصل جدیدی را در این دو انتخابات تجربه کند. رئیس جمهوری آینده باید برنامه محوری، توجه جدی به مطالبات مردم، اندیشمندی، سعه صدر، حفظ گفتمان انقلاب و دانش سیاسی را دارا باشد هم چنین باید وی مهیای خدمت صادقانه و کارشناسانه به مردم باشد.

بر طبق این گزارش، «حبیب‌الله عسگر اولادی» دبیرکل جبهه پیروان امام و رهبری نیز در دهمین نشست مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی، وحدت نیروهای سیاسی 30 تیر 1331 را تولی به ولایت و امامت دانست و گفت: در 30 تیر 1331 روحانیت نقش به سزایی را ایفا می‌کند چرا که آیت الله کاشانی آن روز فتوایی صادر کرده و همه نیرو‌های سیاسی روز دوشنبه (30 تیر) را برای هر نوع کسب و کار ممنوع اعلام کردند.

قوای سه گانه به فریاد اعتراض مردم توجه کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حزب موتلفه، عسگراولادی به تظاهرات چهارشنبه گذشته بازاریان اشاره و تصریح کرد: از قوای سه گانه می‌خواهیم به فریاد اعتراض مردم توجه کنند.

اگر حزب نداشته باشیم جمهوریت حزب نوسان پیدا می‌کند

وی با بیان این مطلب که حزب باید در نظام برای خدمت سامان بگیرد، گفت: قرآن کریم دو دسته‌ای که در مقابل یکدیگر می‌جنگند را حزب الله و حزب الشیطان معرفی کرده است و کسانی که ولایت ندارند در دسته حزب الشیطان هستند لذا زمانی که به شعار امام (ره) مبنی بر جمهوری اسلامی رای دادیم باید حزب داشته باشیم و اگر حزب نداشته باشیم جمهوریت حزب نوسان پیدا می‌کند.

وی وجود حزب برای دولت اسلامی را مقبول خدا و برای اسلام ناب محمدی ضروری دانست و گفت: در موتلفه اسلامی مفتخریم که امام (ره) ما را برای تشکیل هیئت‌های مختلف هدایت کرده و بسیاری از راهنمایی‌ها را برای تشکیل هیئت‌های مذهبی 10 نفره تشویق کرد.

عسگراولادی به بیانات امام (ره) اشاره و خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) مطرح می‌کردند اکثریت باید اقلیت را قانع کنند اما در بسیاری از کشور‌ها اقلیت را ساکت کرده و اجازه صحبت به آن‌ها را نمی‌دهند. موتلفه اسلامی با کندی پیش می‌رفت چرا که درصدد عملیاتی ساختن سفارشات امام (ره) و قانع کردن اقلیت بودند.

عسگراولادی یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) ما را یاری کردند و امروز ولایت فقیه با ماست و اگر بگوید موتلفه را فراموش کنید فراموش خواهیم کرد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری به اظهارات دو مجتهد جامع الشرایط مبنی بر مواضع مناسب حزب موتلفه اسلامی و نیز برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: آیا نظام پیر و فرسوده و از کار افتاده خواهد بود و اگر پیری نظام میسر است راه برون رفت از آن و راه تازگی انقلاب چه خواهد بود؟

وی با بیان این مطلب که برای دوری از پیری و فرسودگی چشم‌انداز خوبی را سامان داده‌ایم، ادامه داد: چشم‌انداز خوب ما را کاملا در شرایط مناسبی قرار داده چرا که باید به سرعت به سمت چشم‌انداز حرکت کنیم لذا اگر استانی و شهرستانی این چشم‌انداز را ندارد باید این امر را مطالبه کند.

عسگر اولادی، جوانگرایی و توجه به جوانان را پوست‌اندازی حزب موتلفه دانست و اذعان داشت: توجه به نسل جوان و جوانان شایسته است لذا چینش اعضای شورای مرکزی باید به گونه‌ای باشد تا حرکتی برای جوان شدن حزب صورت بگیرد تا با نوسازی در جریان تعامل با انقلاب آماده شوند.

وی حزب موتلفه اسلامی را پیرو "الذین امنوا" دانست و گفت: تا زمانی‌که به بازسازی و نوسازی نرسیم نمی‌توانیم به بازسازی نظام دست پیدا کنیم.

عسگر اولادی تصریح کرد: مگر استکبار جهانی و ایالات متحده آمریکا و دولتمداران آمریکایی تغییری در خود به وجود آورده‌اند و آن‌ها انقلاب ما را به رسمیت نشناخته و تغییری در روش خود نداده‌اند لذا دلیلی برای مذاکره با آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تا به بازسازی و نوسازی نرسیم نمی‌توانیم به بازسازی دست پیدا کنیم، اظهار داشت: شرط بازسازی و نوسازی این است که با هر نوع گرایش سکولار فاصله بگیریم چرا که باید از بی‌خدایی در نظام فاصله بگیریم و حزب می‌تواند در این باره نقشی شایسته داشته باشد لذا به فرموده مقام معظم رهبری حزب اگر بخواهد به معرفت برسد مطلوب و خوب است چرا که ایشان حزب به معنای کامل را برای گسترش فکر درست و اداره جامعه تایید کرده لذا باید به سرعت به این سمت پیش برویم و خود را آماده پذیرش مسئولیت کنیم .

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه ما استعداد‌های بزرگی در حزب داریم، ادامه داد: استفاده از این استعداد‌ها باید هوشمندانه، با تدبیر و حوصله باشد.

منبع: همشهری آنلاین