همشهری آنلاین: جوکار صاحب مدال طلا شد، هادی و طحان به مدال نقره و برنز دست یافتند.

در پایان رقابت‌های کشتی آزاد دانشجویان جهان که روزهای 11 و 12 مهرماه در شهر کورتین فنلاند برگزار شد تیم ایران با چهار کشتی‌گیر صاحب دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز شد. در رده‌بندی تیمی این رقابت‌ها ترکیه با 49 امتیاز اول شد، روسیه با همین امتیاز و به خاطر مدال‌های طلای کمتر در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم‌های مولداوی و ایران به ترتیب با 44 و 37 امتیاز سوم و چهارم شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در روز دوم این رقابت‌ها و در سه وزن پایانی میثم مصطفی جوکار در وزن 84 کیلوگرم مدال طلا گرفت و پرویز هادی و عباس طحان در وزن‌های 120 و 96 کیلوگرم به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند.

در وزن 84 کیلوگرم، میثم مصطفی جوکار در دور نخست مقابل توماژ نواکوفسکی از لهستان در دو تایم با نتایج مشابه 6 بر 0 به برتری رسید و راهی دور دوم شد. وی در این مرحله مقابل ندلچو ندلچف از بلغارستان در دو تایم با نتیجه 2 بر 0 و 3 بر 0 به برتری رسید و به نیمه نهایی رفت. جوکار در این مرحله احمد ماگموداف از روسیه را در دو تایم با نتیجه 1 بر 0 و 3 بر 0 مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. وی در دیدار فینال در دو تایم با نتیجه 3 بر 0 و 6 بر 0سردار بوکه از ترکیه را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

پرویز هادی در وزن 120 کیلوگرم در دور نخست به مصاف ریچارد کسیرکسیس از مجارستان رفت و با پیروزی در دو تایم با نتایج مشابه 3 بر 0 به دور دوم راه یافت. وی در این مرحله مقابل آنتونی نیسلون از آمریکا در دو تایم با نتایج 2 بر 0 و 3 بر 0 به برتری رسید. هادی در مرحله نیمه نهایی خوتسیناوسکی از اوکراین را در دو تایم با نتیجه 5 بر 0 مغلوب کرد تا برای کسب مدال طلا به مصاف طاها اکگول از ترکیه، نفر اول بزرگسالان اروپا در سال 2012 و نفر دوم جوانان جهان در سال 2010 برود. وی در این مسابقه در سه تایم با نتیجه 1 بر 0، 0 بر 1 و 0 بر 4 مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

عباس طحان در وزن 96 کیلوگرم پس ازاستراحت در دور نخست به مصاف داستین کیل گار از آمریکا رفت و در دو تایم با نتیجه 1 بر 0 و 1 بر 1 به پیروزی رسید اما در مرحله نیمه نهایی مقابل نیکولای سبان از مولداوی با نتیجه 3 بر 0 و 3 بر 1 مغلوب شد تا برای کسب مدال برنز به مصاف چانمیت فولیکا از کانادا برود. وی در این دیدار با نتیجه 2 بر 0 و 7 بر 0 به برتری رسیده و به مقام سوم رسید.

تیم ایران روز اول هم توسط رضا افضلی در وزن 74 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد. سلطانی، مختاری و یوسفی به دلیل دیر رسیدن و اضافه وزن نتوانستند در مراسم وزن‌کشی شرکت کنند.

 

منبع: همشهری آنلاین