عرضه لوازم خانگی تولید داخل و وارداتی با تهیه طوماری جهت ارائه به وزیر صنعت،معدن و تجارت متوقف شد. به‌گزارش فارس، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اعلام توقف عرضه کالا توسط وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت:

در حال تهیه طوماری برای ارائه به وزیر صنعت، معدن و تجارت هستیم. محمد طحان‌پور تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز صنف ما را فلج کرده است و در شرایطی که وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان هیچ کالایی در بازار عرضه نمی‌کنند مردم تصور می‌کنند که توزیع‌کنندگان و فروشنده‌ها احتکار می‌کنند. وی افزود: با وجود این، در جلسه‌ای که با وارد‌کنندگان داشتیم تلاش کردیم تا لوازم خانگی را با قیمت 10درصد بالاتر از ارز مرکز مبادلات در بازار عرضه کنیم تا مشکلی به لحاظ کمبود کالا در بازار وجود نداشته باشد.

طحان‌پور با بیان اینکه لوازم خانگی جزو اولویت هشتم تخصیص ارز مرجع بوده و تاکنون هیچ ارزی به آنها اختصاص نیافته است، گفت: اگر شرایط تخصیص ارز به همین شکل ادامه پیدا کند در بهمن و اسفند‌ماه که تقاضای لوازم خانگی افزایش پیدا می‌کند با کمبود کالا مواجه خواهیم بود.وی گفت: اکنون فروشگاه‌ها جنس ندارند و تولید‌کنندگان داخلی و وارد‌کنندگان از عرضه کالا به آنها خودداری می‌کنند تا وضعیت ارز در کشور مشخص شود.

منبع: همشهری آنلاین