پاییز فصلی است که با خود صدها رنگ به همراه دارد و زیبایی‌هایی بس شگرف اما این‌بار پاییز برای قسمتی از ایران اسلامی تنها یک رنگ به همراه دارد و آن رنگ بهار است.

این روزها جایی نیست که از سفر بهاری رهبر معظم انقلاب در دل پاییز سخنی به میان نیاید و شاید به‌صراحت بتوان گفت که حال‌و‌هوا برای همه مردم ایران بهاری شده است. رهبری به استانی عزیمت کرده که سن و سالش بسیار کم است اما مردمانی شهید‌پرور را در خود جای داده و از این بابت به‌خود افتخار می‌کند. این سفر بابرکت در زمانی رخ داده که چشم بدخواهان از حسادت به رشد ایران اسلامی در حال کور‌شدن است و دیگر حتی تیری در ترکش ندارند تا به سمتش شلیک کنند. اما سفر مقام‌معظم‌رهبری برای همه مردم ایران به‌خصوص مردم شهیدپرور خراسان‌شمالی از زوایای مختلف بسیار حائز اهمیت است؛ آنهایی که سال‌هاست طومارهایی بسیار امضا کرده‌اند تا شاهد حضور ایشان در شهرها و روستاهایشان باشند، برای همین ما نیز با کسانی که مشتاقانه منتظر حضور ایشان بوده‌اند و کسانی که تجربه حضور حضرتشان در استان خود را داشته‌اند به گفت‌وگو نشستیم تا علاوه بر طرح اهداف سفر مقام عظمای ولایت، مشکلات مردم را از زبان مسئولان و نمایندگان مجلس بشنویم.

فرهاد تجری، نماینده کرمانشاه در مجلس هشتم در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به سفر قبلی رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه اظهار داشت: سفر رهبری به هر استان، آثار خاصی را دربرخواهد داشت و نخستین برکت این سفر آثار معنوی است که فضایی عاطفی را بین مردم و رهبری نظام ایجاد می‌کند و وقتی مردم از نزدیک رهبری را می‌بینند باعث می‌شود که بار عاطفی بین همه ایجاد شود و ما بهترین تبلور این رابطه را در استان کرمانشاه دیدیم و مردم نیز آن را به‌خوبی لمس کردند. وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: سفرهای مقام‌معظم‌رهبری نه‌تنها پیام‌های مفیدی به داخل کشور خواهد داشت بلکه در عرصه جهانی تأثیر بسزایی دارد؛ چراکه دشمنان و بدخواهان متوجه می‌شوند که مردم ایران همواره انسی عمیق با رهبر معظم انقلاب دارند و جرأت نخواهند کرد تا بعد از این ایران اسلامی را تهدید کنند.

نماینده سابق کرمانشاه در ادامه به‌ دستاوردهای سفرهای استانی رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای نامرئی که سفر رهبری به استان‌های مرزنشین دارد ایجاد یک فضای همدلی به‌خصوص در استان‌هایی مانند کرمانشاه و خراسان‌شمالی است که یک روح ملی را میان مردم منطقه به‌وجود می‌آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور رهبری در هر استانی به‌خصوص در استان‌هایی که تا حدی در محرومیت به‌سر می‌برند، آثار و برکات مادی نیز به همراه دارد به‌خصوص اینکه اعضای دولت نیز در کنار ایشان حضور دارند و به وضعیت مردم از زوایای مختلف رسیدگی می‌کنند و این باعث خواهد شد تا مشکلات مردم ازجمله اشتغال، مسکن، راه، وضعیت کشاورزی و... تا حدودی برطرف شود.

تقویت رابطه میان رهبر و امت

قاسم جعفری، نماینده بجنورد در مجلس در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان‌شمالی اظهار داشت: برداشت من این است که سفر رهبرمعظم انقلاب به خراسان شمالی آرزوی دیرینه مردم ولایتمدار این استان است چراکه مدت زیادی است که منتظر حضور ایشان در استان هستند و من در پنج سال اخیر شاهد بوده‌ام که تلاش‌های بسیار زیادی شد تا ایشان به استان خراسان‌شمالی سفر کنند.

وی افزود: برای نمونه من زمانی که رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بودم دانشجویان و اساتید طوماری را با 13هزار امضا آماده کردند و در سال89 به بیت رهبری ارسال شد؛ هر مسئولی که به استان ما سفر می‌کرد و مردم احساس می‌کردند که به رهبری دسترسی دارد از وی می‌خواستند که برای سفر رهبر انقلاب تلاش کند.

جعفری با اشاره به ویژگی‌های استان خراسان‌شمالی گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی خراسان شمالی این است که مردم استانی که به نسبت جمعیت، بیشترین شهید را داده از نزدیک با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند و ما قطعا شاهد رابطه‌ای عاطفی میان رهبر و امت خواهیم بود.

نماینده بجنورد در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از تأثیرهای بسیار خوب این سفر طی مدت زمانی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در استان حضور دارند این است که مردم دنیا پیام اسلام را از آنجا خواهند شنید و قطعا برکات مادی و دنیایی زیادی نیز برای مردم خواهد داشت؛ براساس اطلاعی که دارم با پیش مصوباتی که آماده شده در بخش‌های مختلف مانند زیرساخت‌های راه و مسکن و همچنین بخش کشاورزی و آموزش شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در استان خواهیم بود.

روحیه به مرزنشینان

حشمت‌اله فلاحت‌پیشه، نماینده کرمانشاه در مجلس هشتم در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به برکات سفر رهبر معظم انقلاب به استان‌های مختلف کشور گفت: سفر رهبری یک سفر معنوی است زیرا عالی‌ترین مقام یک کشور به یک استان سفر می‌کنند و آثار مختلف معنوی و عمرانی و توسعه‌ای برای استان‌ها دارد چرا که ایشان از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار می‌گیرند و پس از آن نیز جلسه هیأت دولت در استان تشکیل می‌شود که با کمک‌هایی که از طرف دفتر رهبری یا تسهیلات دولت شکل می‌گیرد بسیاری از مشکلات مردم مرتفع می‌شود.

وی در ادامه افزود: مردم از این سفرها حداکثر استفاده را می‌برند، برای مثال در استان کرمانشاه مصوبات خوبی به تصویب رسید و اگر مصوبات این استان اجرایی شوند استان کرمانشاه می‌تواند بخشی از عقب‌ماندگی‌های گذشته خود را جبران کند، مصوباتی که نزدیک به سه هزار میلیارد تومان به‌عنوان متمم بودجه باید برای آن شکل بگیرد و بیش از این نیز تسهیلات باید به استان داده شود.

فلاحت‌پیشه با اشاره به مشکلات عمومی استان‌ها گفت: در این نوع سفرها یکی از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب مسئله اشتغال بود و از نمایندگان استان و استاندار خواستند که حتما مصوبات پیگیری و اجرا شوند. نماینده سابق کرمانشاه با اشاره به سفر رهبری به استان‌های مرزنشین اظهار داشت: سفر رهبر معظم انقلاب به استان‌های مرزنشین باعث روحیه دادن به مردمی می‌شود که احساس می‌کنند در حاشیه محرومیت قرار گرفته‌اند به‌ویژه در مرزها این مسئله کاملا مشهود است و من با توجه به اینکه هم استان کرمانشاه و هم استان خراسان‌شمالی از استان‌های مرزنشین ما هستند پیش‌بینی می‌کنم که حضور رهبری با استقبال گسترده مردم مواجه خواهد شد.

طومارهای مردمی برای رهبری

موسی‌الرضا ثروتی، نماینده بجنورد در مجلس در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان‌شمالی اظهار داشت: مردم استان خراسان‌شمالی سال‌هاست که منتظر قدوم رهبر معظم انقلاب به این استان هستند و طی طومارهای مردمی، نامه‌های مجمع نمایندگان هفتم، هشتم و نهم و همچنین مکاتبات ائمه جمعه و جماعات از ایشان خواسته شد که طی سفرهای دوره‌ای خود به این استان سفر کنند و همه ایمان داشتند که سفر ایشان باعث خیر و برکت مادی و معنوی در این استان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مردم بسیار علاقه دارند تا ولی فقیه خود را از نزدیک ببینند و با ایشان بیعت مجدد کنند و شوق دیدار دارند. ثروتی با اشاره به منویات مقام‌معظم رهبری در سفرهای استانی گفت: از طرف دیگر خود رهبر معظم انقلاب همواره دغدغه رفاه و معیشت مردم را دارند و اجرای عدالت از خواسته‌های ایشان است. نماینده بجنورد در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: استان خراسان‌شمالی هشت سال است که تبدیل به استان شده اما فاصله طبقاتی ما با استان‌های برخوردار نسبت به سایر استان‌ها بسیار زیاد است و ما نسبت به آنها عقب‌تر افتاده‌ایم، البته در دولت‌های نهم و دهم خدمات زیادی انجام شده اما فاصله ما از نظر طبقاتی هنوز بسیار زیاد است. وی در آخر به مشکلات استان اشاره کرد و گفت: ما در بسیاری از شاخص‌ها رتبه آخر کشور را داریم که نمونه آن هزینه‌های جاری استان، محرومیت زیاد و وضعیت راه‌هاست و این در حالی است که ما از 15استان مساحت بیشتر و از پنج استان جمعیت بیشتری داریم و امیدواریم که سفر مقام‌معظم رهبری و مسئولان دولتی سبب خیری شود تا این مشکلات سایه خود را از استان بردارد.

شادی مردم با حضور رهبری

عبدالرضا عزیزی، نماینده شیروان در مجلس در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به اهداف سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان‌شمالی گفت: هدف از سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان‌شمالی دیدار با مردم و رسیدگی به آنها و به‌ویژه مناطق محروم است که به‌صورت معمول ایشان به همه کشور سفر می‌کنند و استان ما هم جزو برنامه‌های ایشان بوده است و ما از حضور ایشان در استان بسیار خوشحال هستیم.

وی درخصوص دستاوردهای این سفر نیز گفت: مهم‌ترین دستاورد سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به استان دیدار مردم شهیدپرور این منطقه با ایشان است و آنها با این دیدار انگیزه مضاعفی خواهند گرفت در جهت حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام عظمای ولایت، دستاورد بعدی این سفر این است که رهبرمعظم انقلاب توجه ویژه‌ای به روستائیان و عشایر و همچنین عمران و آبادانی مناطق محروم دارند؛ حضور رهبری باعث شادی مردم است و ما نیز مشکلات استان را با ایشان در میان خواهیم گذاشت و قطعا این مشکلات با تدابیر ایشان مرتفع خواهد شد. عزیزی در پایان درخصوص حضور هیأت دولت همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب در استان خراسان‌شمالی اظهار داشت: هیأت دولت نیز در جهت اجرای فرامین رهبر معظم‌انقلاب درباره مناطق محروم به این استان سفر می‌کنند تا با فعالیت‌های عمرانی خود باعث بهبود وضعیت عشایر و روستائیان شوند و مشکلات استان را نیز تا حدودی برطرف کنند.

بیعتی نو با رهبرمعظم انقلاب

محمود احمدی بیغش، استاندار خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به اهداف سفر رهبر معظم انقلاب به این استان اظهار داشت: هدف تمامی سفرهای رهبر معظم انقلاب به استان‌های مختلف دیدار با مردم و اهمیتی است که ایشان برای مردم قائل هستند و برایشان مهم است که از نزدیک با مردم رابطه داشته باشند و مشکلات آنها را از نزدیک لمس کنند. وی در ادامه افزود: این روزها شاهد هستیم که مردم استان با شور و شعفی خاص به استقبال رهبری آمده‌اند و مانند کسانی هستند که سال‌هاست چشم‌انتظار یار هستند. احمدی بیغش با اشاره به اینکه رهبری از سال 64 تا‌کنون به استان سفر نکرده‌اند، گفت: مردم ولایتمدار این استان می‌توانند در این سفر چهره نورانی رهبر محبوب خود را از نزدیک مشاهده کرده و با آرمان‌های ولایت تجدید بیعت کنند.

استاندار خراسان‌شمالی درخصوص دستاوردهای این سفر گفت: از برکات معنوی سفر رهبری به خراسان‌شمالی افزایش روحیه و تقویت اراده مردم است البته این سفر در کنار برکات معنوی، از نظر مادی و در زمینه پیشرفت و توسعه استان نیز مهم و قابل توجه است.

وی در ادامه به سفر هیأت دولت به این استان اشاره کرد و گفت: همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب، هیأت دولت نیز به استان سفر خواهد کرد، برخی مطالب درباره فعالیت‌های عمرانی در ‌شأن رهبری نیست چرا که ایشان مقتدای مردم است و با هدف دیدار با مردم به این استان سفر می‌کنند و مطرح کردن مباحثی از قبیل کلنگ‌زنی و احداث پروژه‌ها، در حوزه کاری هیأت دولت جای دارد.