همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با ببان اینکه انتقادات از تیم ملی فوتبال دلسوزانه نبوده است گفت: اگر انتقادی هم به تیم ملی فوتبال وارد است، پس از پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی باید به دنبال مطرح کردن و رفع آنها بود.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد امروز (یکشنبه23 مهر) در حاشیه بازدید بصورت سرزده خود از تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنا داشتم هفته قبل در تمرینات تیم ملی حاضر شوم اما برنامه‌های فشرده کاری این اجازه را به من نداد. فردا هم عازم سفری خارجی هستم و وزیر ورزش و جوانان به من گفت که فرصت برای حضور در تمرینات تیم ملی کوتاه است و من خودم هم علاقه‌مند بودم که به تمرینات بیایم و خاطرات را زنده کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که "پیش‌بینی‌تان از نتیجه بازی ایران برابر کره جنوبی چیست؟" گفت: پیش‌بینی من این است که تیم ملی روز سه‌شنبه خیلی خوب بازی می‌کند و امیدوارم بتوانیم به نتیجه مناسبی دست یابیم.

خبرنگار دیگری پرسید "آیا در صورت پیروزی تیم ملی برابر کره، پاداشی به بازیکنان تیم ملی خواهید داد؟" که رئیس‌جمهور پاسخ داد: چه پاداشی بالاتر از خوشحالی مردم ایران؟ امیدوارم آنها بتوانند با بردشان موجبات خوشحالی مردم ایران را فراهم کنند.

احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه "پس از انتقادهایی که به فوتبال ایران وارد شد، شما نخستین مقام ارشد کشور بودید که خواستار حمایت از تیم ملی شدید؛ چه شد به این نتیجه رسیدید که باید از تیم ملی در رسانه‌ها حمایت کنید؟" تاکید کرد: این حمایت باید همواره از تیم ملی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: به اعتقاد من کاری که درباره تیم ملی صورت گرفت نه منطقی بود و نه دلسوزانه. تمام حرکت ما باید سنجیده باشد. ما تازه در اواسط رقابت‌های انتخابی جام جهانی هستیم و نباید چنین بحث‌هایی در این دوره شکل می‌گرفت. به اعتقاد من انتقادهایی که درباره بازیکنان تیم ملی مطرح شد حتی سیاستمداران گردن‌کلفت را هم از پا درمی‌آورد چه برسد به بازیکنان جوانی که تنها هدفشان موفقیت تیم ملی است. همه ما باید کمک کنیم تا این تیم موفق شود. همه باید بسیج شویم تا این جوانان بتوانند بهتر شایستگی‌هایشان را نشان دهند.

رئیس‌جمهور در برابر این پرسش که "شما امروز در جمع بازیکنان انتقادی را هم به رسانه‌ها وارد دانستید؛ آیا همه رسانه‌ها مشمول این انتقاد می‌شوند؟" ‌پاسخ داد: منظورم تنها برخی از این رسانه‌هاست. البته ما به آنها نمی‌گوییم ننویسند، اما می‌توانیم به بازیکنان خودمان بگوییم به این صحبت‌هایی که دلسوزانه نیست گوش ندهند و آنها را نبینند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه پس از المپیک، حمایت از قهرمانان المپیکی موجب دل‌آزردگی بازیکنان فوتبال شد، گفت: حمایتی که از قهرمانان المپیک صورت گرفت کار درستی بود اما هجمه‌ای که به فوتبال وارد شد، کار درستی نبود. به اعتقاد من وضعیت فوتبال ما خوب است. درست است که در یک بازی شکست خورده‌ایم اما مطمئنا جوانان ما تلاششان را کرده‌اند و تنها به نتیجه‌ای که می‌خواستند نرسیدند. شکست در ورزش اتفاقی طبیعی است. کاپیتان تیم ملی ما هم امروز گفت که بازیکنان تیم فوتبال دو ماه سخت را پشت سر گذاشتند.

وی تاکید کرد: باید از تیم ملی حمایت کنیم تا به جام جهانی برود و اگر بعد از صعود تیم ملی مشکلی بود، بنشینیم عالمانه برای جبران این نقاط ضعف کار کنیم. باز هم تاکید می‌کنم هجمه‌هایی که صورت گرفت، درست نبود. همه این بازیکنان فوتبال، جوانان خوب ایران هستند. آنها بچه‌های خود ما هستند و اگر در یک خانواده بچه‌ای مرتکب اشتباه شد با او قهرآمیز برخورد نمی‌کنند بلکه می‌نشینند و با او صحبت می‌کنند. بازیکنان فوتبال هم بزرگ هستند و تلاششان را برای افتخارآفرینی انجام می‌دهند اما اگر نقصی هم دیدیم باید بعد از قطعی شدن صعود تیم ملی، آنها را طرح کنیم.

همچنین، این پرسش از رئیس‌جمهور مطرح شد که "آیا برای تماشای بازی فوتبال ایران و کره جنوبی به ورزشگاه می‌آیید؟" که احمدی‌نژاد پاسخ داد: نمی‌توانم بیایم چون در سفر خارجی هستم.

منبع: همشهری آنلاین