بانک مرکزی در زمینه تبلیغات کذب برخی مؤسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز فعالیت مبنی بر تشویق عموم به سپرده‌گذاری یا اخذ تسهیلات هشدار داد.

به گزارش همشهری، بانک مرکزی اعلام کرد: چندی است برخی مؤسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز فعالیت از این بانک با استفاده از عناوینی مانند تحت نظارت بانک مرکزی اقدام به تبلیغات وسیع روی بیلبوردهای مستقر در سطح شهر‌ها، جاده‌های برون شهری، میادین ورزشی و شبکه‌های استانی صدا و سیما کرده و مردم را برای سپرده‌گذاری و یا اخذ تسهیلات از آن مؤسسات تشویق می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید: نظر به اینکه براساس قانون پولی و بانکی کشور و قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی، تمامی متقاضیان فعالیت در بازار پول، پیش از هرگونه اقدامی ملزم به اخذ مجوز از بانک مرکزی هستند، لذا انتظار می‌رود مردم ضمن توجه جدی به هشدارهای این بانک و در جهت جلوگیری از به خطر افتادن سپرده‌هایشان فقط در بانک‌ها یا مؤسسات دارای مجوز این بانک سپرده‌گذاری کرده و اقدام به اخذ تسهیلات کنند. بدیهی است پرداخت سود بیش از نرخ مصوب توسط مؤسسات، خلاف قوانین بوده و مورد تأیید این بانک نیست و بانک مرکزی هیچ‌گونه مسئولیتی درقبال سپرده‌های مردم در اینگونه مؤسسات ندارد.

منبع: همشهری آنلاین