رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران از پیش‌بینی بیمه‌های جدیدی برای پزشکان، موسیقی‌دانان، مداحان، مجریان تلویزیون و زنان خانه‌دار خبر داد.

به گزارش همشهری، او توضیح بیشتری درباره این خبر نداده است. سیدمحمد کریمی به ایسنا گفت: زنان خانه‌دار می‌توانند با برقراری بیمه مستمری برای خود پس از 10تا 15سال همچون بازنشستگان از مزایای بیمه بازنشستگی استفاده کنند. او درباره توقف اجرای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی، افزود:

بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته دو مشکل داشت یکی استقبال اندک بازنشستگان فرهنگی از این بیمه و دوم عدم‌پرداخت حق بیمه از سوی صندوق بازنشستگی که باید سهم بیمه مربوط به‌خود را می‌پرداخت ولی از آنجایی که بیمه اجباری نبود و در واقع اختیاری بود، صندوق بازنشستگی تمایلی به آن نشان نداد و روند اجرای بیمه طلایی بازنشستگان هم متوقف شد. وی تصریح کرد:

بیمه مرکزی ایران علاقه‌مند بود که به بازنشستگان فرهنگی همچون شاغلان وزارت آموزش و پرورش خدمات بیمه ارائه بدهد ولی یکسری مشکلات اجرایی در میانه کار باعث شد تا بیمه‌گذار نتواند به تعهدات خود عمل و برنامه را محقق کند. به گفته کریمی، بیمه مرکزی ایران همچنان آمادگی دارد تا درصورت نیاز بیمه‌گذار خدمات مربوط به بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی را ارائه کند.

منبع: همشهری آنلاین