همشهری آنلاین: سفیر عراق در ایران درباره سفر رییس‌جمهور کشورمان به عراق با بیان این‌که زمان این سفر دور نیست گفت که هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است.

مجید الشیخ سفیر عراق در کشورمان درباره زمان سفر محمود احمدی‌نژاد، به عراق گفت: هنوز زمان دقیق این سفر مشخص نیست و صرفا گمانه‌زمانی‌های رسانه‌ای در این‌باره مطرح شده است، هنوز به طور رسمی زمان این سفر اعلام نشده است. در عین حال زمان این سفر دور نیست.

وی که با خبرگزاری ایسنا گفتگو می کرد، درباره میله‌گذاری مرزی میان ایران و عراق با بیان این‌که 95 درصد آن انجام شده است، گفت: بعد از مرزهای زمینی به سراغ مرز‌های آبی می‌رویم. ابتدا رسوب‌زدایی باید انجام شد تا خوردگی‌های ایجاد شده در خشکی خاک عراق که بعد از جنگ در اثر غرق شدن کشتی‌ها ایجاد شده است به جای خود بازگردد.

سفیر عراق در ایران خاطرنشان کرد که مهمترین مساله این است که در زمینه مرزهای زمینی تفاهم خوبی میان دو طرف وجود داشت که امیدواریم در زمینه مرزهای آبی نیز به همین شکل باشد.

الشیخ درباره سفر اخیر اخضر ابراهیمی به کشورهای منطقه درباره بحران سوریه از جمله عراق و پیشنهاد آتش بس برای عید قربان اظهار کرد: عراق همیشه به دنبال آتش بس در سوریه بوده است و امیدواریم آتش بس تجربه‌ و فرصتی باشد که درگیری‌ها و کشتار در سوریه پایان یابد.

این دیپلمات عراقی ادامه داد: جنگ، ملت سوریه و زیرساخت‌های این کشور را متضرر می‌کند.

سفیر عراق در ایران خاطرنشان کرد: تحویل سلاح به مخالفان دولت سوریه اقدام اشتباهی است و ما مخالف آن هستیم. هم‌چنین محاصره سوریه بیش از آن‌که دولت را متضرر سازد به ملت سوریه آسیب می‌رساند. ما معتقدیم مخالفان و دولت بشار اسد باید بر سر میز مذاکره بنشینند و تحویل سلاح به مخالفان متوقف شود تا آنها به یک راه‌حل مشترک دست پیدا کنند.

منبع: همشهری آنلاین