همشهری آنلاین: قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از شناسایی کلیه نخبگان و مخترعان ایرانی مقیم خارج از کشور خبر داد و گفت: برای بازگشت این افراد به کشور باید برنامه هایی تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری مهر دکتر سعید سهراب پور در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه منطقه ای اختراعات دماوند، افزود: در سال های اخیر امکانات و تجهیزات علمی در کشور برای حمایت از صاحبان ایده، افزایش چشمگیری یافته است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به حضور مخترعان در خارج از کشور، خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته تمامی نخبگان و مخترعان ایرانی که در خارج از کشور مستقر هستند، شناسایی شده اند، از این رو باید برنامه ریزی های لازم برای بازگشت آنها به وطن و تعامل با آنها تدوین شود.

سهراب پور اضافه کرد: با جمع آوری و ثبت اطلاعات نخبگان ساکن در داخل و خارج از کشور راهی برای ارتباط گیری با نخبگان ایرانی در خارج برای ترغیب آنها به بازگشت و حمایت از کسانی که در داخل کشور حضور دارند، فراهم شده است.

وی بر ضرورت توسعه بسترهای لازم برای حضور نخبگان در کشور تاکید کرد و ادامه داد: اگر حمایت ها از صاحبان ایده به روز باشد علاوه بر جلوگیری از خروج مغزها، نخبگان ایرانی ساکن در خارج برای بازگشت به کشور ترغیب خواهند شد.

 

برچسب‌ها