به گزارش همشهری آنلاین، یوسف رشیدی با بیان این مطلب افزود: در این پروژه علاوه بر اینکه مشخص میشود هر یک از انواع خودروها به چه میزان آلودگی تولید میکنند، طول عمر مبدلهای کاتالیستی در خودروهای مختلف نیز براساس میزان پیمایش آنها مشخص میشود.
وی افزود: تمام خودروهایی که در کشور تولید میشوند باید استاندارد یورو ۲ داشته باشند ولی هنوز یکسری از خودروها به سختی استاندارد یورو ۲ را اخذ میکنند، این در حالی است که براساس قانون از سال بعد خودروها باید به سمت اخذ استاندارد یورو ۴ و ۵ حرکت کنند.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین در خصوص ارتقای کیفیت سوخت در کشور گفت: مقرر بود که کیفیت سوخت از ابتدای امسال به گونهای شود که بتواند استاندارد یورو ۴ را به دست آورد و در تمام کلان شهرها سوخت با کیفیت بالاتر توزیع شود، اما این مهم به صورت محدود و تنها در بعضی از جاها محقق شد.
رشیدی گفت: همچنین مقرر بود وزارت صنایع از ابتدای سال نسبت به تامین مبدلهای کاتالیستی و قطعه کنیستر اقدام کند تا این دوقطعه مهم و تاثیر گذار بر میزان آلایندگی خودروها در خدمات پس از فروش توزیع و با همکاری مراکز معاینه فنی به روی خودروها نصب شود اما تاکنون حتی ۱ مبدل کاتالیستی هم تعویض نشده و بعید است امسال بازهم در این خصوص به نتیجهای برسیم.