تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶

گروه اجتماعی: دبیر کمیته ملی شیر مدارس اعلام کرد: بخشی از اعتبار شیر مدارس اختصاص یافته و شیر مدارس در آذرماه بین ۱۰ میلیون دانش‌آموز توزیع می‌شود.

علیرضا کریمیان با بیان اینکه توزیع شیر در تمامی استان‌ها در‌ماه آذر و در زمان‌های متفاوتی انجام می‌شود، اظهار کرد: برخی استان‌ها قرارداد توزیع شیر را با کارخانه‌های تولید شیر منعقد کرده اند و برخی نیز در حال پیگیری هستند. دبیر کمیته ملی شیر مدارس با بیان اینکه در سال‌جاری 10میلیون دانش‌آموز تحت پوشش شیر مدارس قرار می‌گیرند، گفت:

دانش‌آموزان دختر و پسر در مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها، مقاطع ابتدایی و راهنمایی مدارس دولتی و غیردولتی تحت پوشش توزیع شیر رایگان قرار می‌گیرند. تماس‌های خبرنگار همشهری با دبیر کمیته ملی شیر مدارس برای پیگیری علت عملی نشدن وعده معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش درباره توزیع شیر از اول آبان‌ماه بی‌نتیجه ماند و «حاج آقا جلسه هستند» تنها پاسخی بود که شنیده شد.

وحید کیارشی، ‌معاون وزیر آموزش و پرورش پیش از این به خبرنگار پانا اعلام کرده بود از اول آبان‌ماه امسال شیر بین دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی توزیع می‌شود، ولی پس از این اظهارات بارها دبیر کمیته ملی شیر مدارس کشور اعلام کرده که شیر بین 10میلیون دانش‌آموز توزیع می‌شود که با توجه به آمار 12میلیون و 500 نفری دانش‌آموزان، دبیرستانی‌ها مشمول این طرح نخواهند بود.

منبع: همشهری آنلاین