گروه سیاسی: دبیردوم سفارت ایران دربغداد که حدود 2 ماه پیش دراین شهرربوده شد اعلام کرد که توسط نیروهای آمریکایی و با کمک ماموران یک سازمان عراقی که زیر نظر سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) فعالیت می‌کند، ربوده شده و به‌شدت تحت شکنجه قرارگرفته‌است.

جلال شرفی در گفتگویی با تشریح چگونگی ربوده شدن خود گفت: در یکی ازخیابانهای بغداد در حالی که مشغول خرید ازمغازه بودم توسط مامورانی که کارت وزارت دفاع عراق را داشتند و بر خودروهای شناخته شده نیروهای آمریکایی سوار بودند، ربوده شدم.

وی افزود: ربایندگان سپس مرا به پایگاهی در اطراف فرودگاه بغداد منتقل کردند و توسط بازجویانی که برخی عرب زبان و برخی انگلیسی زبان بودند، مورد بازجویی قرارگرفتم.

این دیپلمات ایرانی اضافه کرد: سوالات ماموران سیا عمدتا درباره حضور ونفوذ ایران درعراق بود. آنها بطورمرتب درباره میزان کمک ایران به دولت مالکی و گروههای عراقی سوال می‌کردند.

شرفی اظهارداشت: آنها پس ازآنکه با پاسخ‌های من درباره روابط رسمی ایران با دولت و مقامات عراقی مواجه شدند، شکنجه‌ها را افزایش دادند و روز و شب مرا مورد شکنجه‌های گوناگون قراردادند.

وی دراین زمینه گفت: آنها مرا در نزدیکی فرودگاه بغداد رها کردند و من توانستم با کمک مردم خود را به سفارت ایران دربغداد برسانم.

گزارش منابع خبری حاکی از وجود آثار شکنجه بر بدن جلال شرفی است.

برچسب‌ها